افزایش درج آگهی های خرید و فروش مسکن با قیمت های کذایی

آرش توکلی
1397/12/02
200
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش درج آگهی های خرید و فروش مسکن با قیمت های کذایی

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برخی از فروشندگان اقدام به درج آگهی فروش آپارتمان با قیمت های کذایی و بالاتر از عرف نموده اند و قصد دارند با کسب سود بیشتر

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برخی از فروشندگان اقدام به درج آگهی فروش آپارتمان با قیمت های کذایی و بالاتر از عرف نموده اند و قصد دارند با کسب سود بیشتر سرمایه های خود را به سمت بازارهایی نظیر ارز و طلا هدایت نمایند. صاحبان ملک و سوداگران،  سایت های اینترنتی که امکان درج آگهی رایگان را برای آن ها فراهم می سازند را به عنوان بهترین مکان برای مشاهده اگهی خود در نظر گرفته و قیمت های نجومی و سرسام آوری را برای افزایش نرخ میانگین خرید و فروش مسکن در این سایت ها قرار می دهند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک کشور، مصطفی خسروی در خصوص وضعیت بازار مسکن و دلیل حباب قیمتی در این بازار گفت : هدف برخی از افراد سودجو از درج آگهی در سایت های مجازی، ایجاد توهم قیمتی و فروش خانه های خود به قیمت دلخواه می باشد. این اقدام باعث نابسمانی و نگرانی متقاضیان خرید مسکن می شود و میزان معاملات در بخش ملک و املاک را می کاهد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی میزان جابه جایی و حضور مردم در بازار اجاره و خرید مسکن افزایش می یابد به همین دلیل صاحبان ملک که در سال با کسادی و عدم مشتری روبه رو بودند سعی دارند تا با ترفندهای مختلف از این فرصت استفاده نمایند و واحدهای آماده فروش خود را بفروشند. هرچند که برخی از واسطه های ملکی با سو استفاده از نیاز مردم و کسب سود، اقدام به تعرفه گذاری غیر منطقی املاک می کنند که این حرکات منجر به بی تعادلی بازار مسکن می گردد.
سایت های مجازی نیز به دلیل در اختیار گذاشتن بستری رایگان برای ثبت آگهی فرصت قیمت گذاری دلخواه و بدون منطق را به همه فروشندگان می دهد و این عامل باعث ایجاد نرخ میانگین کذایی در بخش ملک و املاک می شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.