رونق بازار زمستانی اجاره خانه در تهران

آرش توکلی
1397/12/04
184
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رونق بازار زمستانی اجاره خانه در تهران

متقاضیان رهن و اجاره مسکن معمولا در فصل تابستان حضور فعالی برای اجاره و رهن خانه دارند و با توجه به تعطیلی مدارس در این فصل، بهترین زمان برای جابه جایی تابستان می باشد.

متقاضیان رهن و اجاره مسکن معمولا در فصل تابستان حضور فعالی برای اجاره و رهن خانه دارند و با توجه به تعطیلی مدارس در این فصل، بهترین زمان برای جابه جایی تابستان می باشد. اما در سال جاری به دلیل تورم اقتصادی و ارائه پیشنهادهای نجومی برای اجاره مسکن بخش زیادی از مستاجران قادر به پیدا کردن آپارتمان با قیمت مناسب نشده و فایل های پیشنهادی در دفاتر مشاورین املاک و سایت های اینترنتی با نرخ های سرسام آور و کاذبی به متقاضیان ارائه می شد.
به همین دلیل میزان معاملات در حوزه ملک و املاک در تابستان 97 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 30 درصدی همراه شد و بازار مسکن به سمت رکود و کاهش تقاضا سوق پیدا کرد. اما با شروع فصل پاییز و فروکش نمودن تب قیمتی ارز و طلا، سرمایه گذاران و انبوه سازان به دلیل تبدیل سرمایه های خود به پول نقد حاضر به تعرفه گذاری منطقی برای فروش واحدهای مسکونی خود شده و فایل های فروش با نرخ های منطقی تر و مناسب تری به متقاضیان پیشنهاد شد. صاحب خانه ها نیز با مشاهده وضعیت میدانی بازار مسکن از خواسته های غیرمعقول و سرسام آور خود صرف نظر نموده و حتی فایل های اجاره دو ساله نیز در مشاورین املاک عرضه گردید.
به گزارش متراژ سامانه خرید آنلاین مسکن، مشاهدات میدانی و آمار منتشر شده از شرایط فعلی بازار ملک و املاک  نشان می دهد، هم اکنون بازار اجاره خانه رونق یافته و فصل زمستان به زمانی مناسب برای جابه جایی مستاجران تبدیل شده است. در چند روز اخیر به دلیل انعطاف موجران در تعیین مبلغ اجاره بها و نحوه پرداخت رهن، اجاره نشین ها با آرامش بیشتری قادر به انتخاب خانه دلخواه خود شده و دیگر خبری از قیمت گذاری خارج از عرف وجود ندارد.
در صورتی که با شروع سال جدید شوک قیمتی جدیدی به بازار دلار و طلا وارد نشود، کارشناسان پیش بینی می کنند که رونق بار دیگر به بازار مسکن برگردد و در تابستان 98 شاهد افزایش حجم معاملات در کشور باشیم.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.