آیا سقف وام مسکن در سال 1398 افزایش می یابد

آرش توکلی
1397/12/05
222
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا سقف وام مسکن در سال 1398 افزایش می یابد

یکی از موضوعات بسیار مهم چند ماه گذشته در بخش مسکن، تعیین سقف تسهیلات بانکی برای خرید خانه در سال 1398 بوده است. با توجه به رکود و گرانی خارج از عرف خرید و فروش مسکن

یکی از موضوعات بسیار مهم چند ماه گذشته در بخش مسکن، تعیین سقف تسهیلات بانکی برای خرید خانه در سال 1398 بوده است. با توجه به رکود و گرانی خارج از عرف خرید و فروش مسکن و کاهش شدید قدرت خرید مردم، کارشناسان و نمایندگان مجلس با ارائه طرح های مختلفی به وزارت راه و شهرسازی به فکر بهبود شرایط معاملات مسکن بودند. وزیر مسکن نیز در هنگام برگزاری جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی از برنامه جدید برای اعطای تسهیلات بانکی به منظور خرید خانه خبر داد، اما در چند روز گذشته اخباری مبنی بر عدم افزایش وام مسکن از وزارت راه و شهرسازی مخابره شد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، محمد اسلامی که در آغاز کار برنامه مکتوب خود با عنوان حل چالش ناکارآمدی نظام تامین مالی بخش مسکن و افزایش توان خرید از طریق شبکه بانکی را ارائه کرده بود در حاشیه بازدید از یکی از پروژه های عمرانی و جاده ای به خبرنگاران گفت: افزایش سقف وام خرید خانه جزو برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی نمی باشد!
این صحبت وزیر راه و شهرسازی با انتقاد کارشناسان همراه بود و فعالان این حوزه و مردم با توجه به رکود و بی تعادلی بازار مسکن معتقدند، در صورت عدم نظارت دولت و تسهیل خانه دار شدن مردم با استفاده از وام های بانکی در سال آتی، شاهد رکود در بخش ساخت و ساز و معاملات خواهیم بود. هرچند که برخی از صاحب نظران معتقد اند در صورت رشد سقف تسهیلات مسکن قیمت خرید خانه نیز افزایش می یابد و روش مهار تورم و رونق بازار مسکن با وام مسکن بهبود نمی یابد، اما متقاضیان مایل به استفاده و رشد مبلغ وام بانکی برای خرید آپارتمان های مورد نظر خود می باشند.
حال باید دید در آخرین روزهای اسفند ماه تصمیم نمایندگان و دولت برای تعیین تکلیف وام مسکن در سال 98 به چه سمتی هدایت می شود و بودجه لازم برای این برنامه پیش بینی خواهد شد یا خیر.
منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.