کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای تولیدکنندگان مسکن صادر می شود

آرش توکلی
1398/01/11
258
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای تولیدکنندگان مسکن صادر می شود

در چند ماه گذشته میزان ساخت و ساز در بخش مسکن با کاهش چشم گیری مواجه شد و انبوه سازان به دلیل رشد بیش از حد قیمت مصالح ساختمانی تمایلی به ساخت و ساز نشان ندادند.

در چند ماه گذشته میزان ساخت و ساز در بخش مسکن با کاهش چشم گیری مواجه شد و انبوه سازان به دلیل رشد بیش از حد قیمت مصالح ساختمانی تمایلی به ساخت و ساز نشان ندادند. برخی از سرمایه گذاران نیز به دلیل ضرردهی بازار مسکن، سرمایه های خود را به سمت بازارهای موازی از جمله ارز و طلا هدایت کردند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، هرچند که در حال حاضر تعداد خانه های خالی از سکنه در سطح کشور به بیش از 3 میلیون واحد رسیده اما این آپارتمان ها به عنوان کالای سرمایه ای توسط افراد پر درآمد نگهداری می شود و در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد. همین موضوع باعث بی تعادلی عرضه و تقاضا گردیده و فایل های در دسترس برای متقاضیان خرید خانه بسیار محدود شده است.
وزیر جدید راه و شهرسازی با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفت، تسهیلات ویژه ای را برای تولید کنندگان مسکن محیا سازد و از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مسکن نیز به منظور ساخت پروژه های مسکونی برای اقشار ضعیف جامعه استفاده کند. واحدهای مسکن مهر نیز که وزیر سابق راه و شهرسازی اعتقادی به تکمیل و تحویل آن ها به مردم نداشت، توسط وزیر جدید تکمیل خواهد شد و امسال واحدهای نیمه کاره مسکن مهر، تکمیل خواهد شد.
محمد اسلامی با اشاره به ساخت بیش از 400 هزار واحد مسکونی در سال جدید، به منظور تعادل بخشی عرضه و تقاضا در جامعه خاطر نشان کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اوسط بهار به سازندگان اعطا خواهد شد.
انبوه سازان و بساز بفروش ها با استفاده از کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی قادر خواهند بود که مصالح را با تخفیف قابل توجهی تهیه کنند. هدف این طرح رونق تولید مسکن و حمایت از کارخانه های تولیدی مصالح ساختمانی خواهد بود و در نتیجه این طرح باعث ثبات و تعدیل قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان در سال 98 خواهد شد.
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.