بازار خرید و فروش مسکن در شهرهای اطراف تهران

آرش توکلی
1397/12/16
206
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار خرید و فروش مسکن در شهرهای اطراف تهران

در چند ماه اخیر میزان معاملات در شهرهای اطراف پایتخت رونق یافته و متقاضیانی که قدرت خرید بالایی ندارند، به دنبال خرید آپارتمان با مبالغی کمتر از 200 میلیون تومان در مناطق حومه شهر تهران هستند.

در چند ماه اخیر میزان معاملات در شهرهای اطراف پایتخت رونق یافته و متقاضیانی که قدرت خرید بالایی ندارند، به دنبال خرید آپارتمان با مبالغی کمتر از 200 میلیون تومان در مناطق حومه شهر تهران هستند. برخی از خانه اولی ها نیز با استفاده از تسهیلات خرید خانه موفق به معامله واحد مسکونی مورد نظر خود با هزینه زیر 100 میلیون تومان در شهرهایی همچون پاکدشت و قرچک شده اند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، طبق آمار رسمی منتشر شده جهش نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در شهرک های مجاور پایتخت بسیار کمتر از کرج و حتی لواسان نیز گزارش شده و در هشتگرد، فردیس، ملارد و پرند متقاضیان با بودجه 50 تا 100 میلیون قادر به انتخاب و معامله خانه مورد نظر خود هستند. برخی از مستاجران نیز که در مناطق جنوبی و مرکزی تهران سکونت داشته و با درخواست افزایش اجاره بها از سوی مالکان مواجه شدند، تصمیم به مهاجرت از پایتخت به شهرهای مجاور و خرید خانه نمودند. این تغییر تقاضا در بازار املاک موجب رکود نقل و انتقال مسکن در پایتخت شد و فروشندگان با مشاهده این وضعیت از پیشنهادهای غیر منطقی گذشته خود انصراف و آگهی های فروش با نرخ های منطقی و شرایط ویژه را در سایت های اینترنتی قرار دادند.
خرید خانه ارزان در هشتگرد:
در چند سال گذشته آمار مهاجرت به هشتگرد با رشد قابل ملاحظه ای همراه بود اما در سال جاری به دلیل افزایش ترافیک محور قزوین میزان تمایل به سکونت در این منطقه کاهش یافته و ارزان ترین مسکن مهر برای خرید در این منطقه واقع شده است. در بنگاه های معاملاتی این منطقه نرخ آپارتمان مسکن مهر در فاز 7 حدود 60 میلیون تومان می باشد.
پاکدشت هم گزینه خوبی برای خرید خانه به شمار می رود. در این منطقه یک واحد مسکونی با قدمت 10 ساله حدود 75 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.