رواج معاوضه املاک در بازار مسکن تهران

آرش توکلی
1397/12/18
184
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رواج معاوضه املاک در بازار مسکن تهران

در حالی که انتظار می رفت سازندگان و سرمایه گذاران در روزهای پایانی سال اقدام به خرید زمین و ملک نمایند تا با شروع سال جدید

در حالی که انتظار می رفت سازندگان و سرمایه گذاران در روزهای پایانی سال اقدام به خرید زمین و ملک نمایند تا با شروع سال جدید با گرانی مجدد در این بخش مواجه نشوند، اما بر اساس مشاهدات میدانی، بازار به سمت معاوضه معکوس املاک حرکت می کند. در سال های گذشته انبوه سازان در فصل پاییز اقدام به معامله املاک کلنگی می نمودند و تا پایان سال نسبت به پیگیری صدور مجوزات لازم برای ساخت و ساز اقدام می کردند.
به گزارش متراژ، بزرگ ترین سامانه جامع ملک و املاک کشور، در چند ماه اخیر به دلیل نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی، بساز و بفروش ها تمایل چندانی به شروع ساخت و ساز پروژه های جدید مسکونی نشان ندادند و گروهی از انبوه سازانی که آپارتمان های خود را پیش فروش نموده بودند با ضرر قابل توجهی روبه رو شدند. متقاضیان نیز به دلیل افزایش سرسام آور نرخ خرید هر متر مربع خانه، به مناطق جنوبی و شهرهای اطراف تهران مهاجرت نمودند و میزان معاملات در پایتخت با کاهش همراه شد.
انبوه سازان طی چند روز اخیر اقدام به درج آگهی هایی با موضوع معاوضه املاک کلنگی با آپارتمان های نوساز درج نمودند. آن ها با درک صحیح از وضعیت نابسمان بازار مسکن قصد دارند سرمایه های خود را به خرید آپارتمان هدایت کرده و خانه های کلنگی که به دلیل نوسان قیمت مصالح از ساخت آن ها صرف نظر کرده اند، را با واحدهای نوساز معاوضه نمایند. با استفاده از این طرح، سرمایه گذاران ریسک ناشی از مشخص نبودن هزینه نهایی ساخت در سال های بعد را متحمل نمی شوند و در صورت رشد نرخ آپارتمان به سوددهی مطلوبی نیز دست خواهند یافت.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.