وضعیت خرید و فروش آپارتمان های متراژ پایین در بازار مسکن

آرش توکلی
1397/12/21
211
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت خرید و فروش آپارتمان های متراژ پایین در بازار مسکن

در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید و اجاره آپارتمان های متراژ پایین افزایش یافته، اما تعداد فایل های عرضه شده این گروه در مشاورین املاک بسیار کمیاب شده است. برخی از اجاره نشین ها

در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید و اجاره آپارتمان های متراژ پایین افزایش یافته، اما تعداد فایل های عرضه شده این گروه در مشاورین املاک بسیار کمیاب شده است. برخی از اجاره نشین ها با مشاهده وضیت نابسمان مسکن سعی دارند تا قبل از شروع سال جدید و جهش مجدد تعرفه ها در بخش مسکن، قولنامه و قرارداد تمدید اجاره خود را با توافق مالکان تمدید کنند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، برخی از واسطه های ملکی با آگاهی از نیاز مردم و کمبود عرضه واحدهای متراژ پایین به هدف کسب سود بیشتر اقدام به قیمت گذاری غیر منطقی برای این نوع آپارتمان ها می نمایند و مالکان نیز حاضر به فروش املاک خود به قیمت واقعی نیستند. گروه دیگری از صاحب خانه ها نیز با پیش بینی رشد نرخ هر متر مربع آپارتمان در سال 98 حاضر به فروش خانه های خود حتی به قیمت بالاتر از عرف بازار هم نشده و در انتظار شروع سال جدید و شرایط اقتصادی می باشند.
بازار اجاره و فروش آپارتمان های بالای 100 متر طی دو ماه اخیر با کاهش تقاضا همراه شده و بخش عمده ای از مردم قدرت خرید و معامله این نوع واحدها را ندارند، به همین دلیل انبوه سازان از قیمت گذاری دلخواه و سلیقه ای برای معامله ملک خود صرف نظر نموده و شرایط فروش با قیمت پایین تر و تسهیلات ویژه را برای متقاضیان ارائه داده اند. اما میزان تقاضا با این شرایط نیز بهبود نیافته و حجم معاملات این دسته از واحدها کاهش چشم گیری پیدا کرده است.
در پایتخت عمده فایل های پیشنهادی برای اجاره واحدهای متراژ پایین در مناطق جنوبی و شرقی قرار گرفته، به طور مثال میزان اجاره بها برای یک واحد 50 متری در خیابان پیروزی ماهانه 1 میلیون و 250 هزار تومان با رهن 10 میلیون تومان به مشتری ارائه شده است.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.