افزایش آگهی های جعلی فروش آپارتمان در سایت های فروش ملک

آرش توکلی
1397/12/22
265
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش آگهی های جعلی فروش آپارتمان در سایت های فروش ملک

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رونق نسبی معاملات در بازار مسکن، برخی از افراد اقدام به درج آگهی های جعلی با قیمت های نجومی و خارج از عرف در سایت های فروش اینترنتی مسکن می نمایند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رونق نسبی معاملات در بازار مسکن، برخی از افراد اقدام به درج آگهی های جعلی با قیمت های نجومی و خارج از عرف در سایت های فروش اینترنتی مسکن می نمایند. این سایت ها که معمولا ثبت آگهی در آنها رایگان می باشد، فرصت را برای استفاده سودجویان فراهم نموده و بخشی از نابسمانی بازار املاک به دلیل جو روانی ناشی از تعرفه گذاری دلخواه و غیر واقعی در این سایت ها می باشد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش مسکن، هرچند که در 6 ماه اخیر نیز شاهد درج این نوع آگهی ها بوده ایم، اما در اسفند ماه با توجه به افزایش خرید و فروش مسکن این قیمت گذاری های دلخواه بیشتر رواج یافته و املاک با نرخ هایی بسیار بالاتر از قیمت واقعی برای فروش به متقاضیان پیشنهاد می شود. مصطفی خسروی با اشاره به رشد فروشنده ها در این بازار خاطر نشان کرد: هدف برخی از افراد سودجو از درج آگهی در سایت های اینترنتی این است که توهم قیمتی ایجاد نمایند تا بتوانند املاک خود را با قیمت فراتر از عرف بازار به فروش رسانند.
رییس اتحادیه مشاورین املاک افزود: هر سال با نزدیک شدن به ایام عید میزان جابه جایی افزایش می یابد و خانوارها به دنبال انتخاب آپارتمان مورد نظر خود برای نقل و انتقال می باشند، در سال جاری با توجه به التهاب بیش از حد بازار مسکن میزان تمایل به تمدید یا جابه جایی خانوارها افزایش یافته و مردم با نگرانی از جهش مجدد نرخ مسکن در فکر انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود قبل از شروع سال 1398 می باشند. سوداگران و دلالان با مشاهده وضعیت میدانی بازار املاک و رونق مقطعی این بخش، بیش از گذشته اقدام به سو استفاده و پیشنهاد نرخ های غیر منطقی می نمایند. یکی از بهترین فرصت ها برای ارائه فایل فروش واحدهای مسکونی، سامانه های معاملات و سایت های اینترنتی می باشد که این فضا، امکان درج آگهی به صورت رایگان را فراهم ساخته اما مردم باید فریب قیمت های درج شده در این نوع سایت ها را نخورده و در خرید آپارتمان با قیمت منطقی دقت نمایند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.