کاهش تقاضا در بازار اجاره نوروزی ویلا و خانه‌های دربست در شمال کشور

آرش توکلی
1397/12/26
180
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش تقاضا در بازار اجاره نوروزی ویلا و خانه‌های دربست در شمال کشور

هر سال در ایام عید نوروز بازار اجاره ویلا و خانه های دربست در شمال کشور رونق پیدا می کند و متقاضیان زیادی برای تعطیلات به این مناطق سفر می کنند. مالکان ویلاهای اجاره ای انتظار داشتند

هر سال در ایام عید نوروز بازار اجاره ویلا و خانه های دربست در شمال کشور رونق پیدا می کند و متقاضیان زیادی برای تعطیلات به این مناطق سفر می کنند. مالکان ویلاهای اجاره ای انتظار داشتند که حجم تقاضای اقامتی برای تعطیلات نوروز 98 در سال جاری افزایش یابد و مانند سال های گذشته گردشگران داخلی زیادی شهرهای شمالی را به عنوان اولین مقصد جایگزین سفرهای خارجی کنند.
سوداگران و واسطه گرهای ملکی نیز معتقدند، که با توجه به افزایش هزینه سفرهای خارجی و کاهش قدرت مالی مردم، امسال سفرهای داخلی افزایش می یابد و بخش عظیمی از حجم سفرها به سمت شهرهای شمالی هدایت می شود. به همین دلیل دلالان و صاحبان ویلا در شمال کشور از بهمن ماه در سایت های اینترنتی اقدام به درج آگهی اجاره ویلا در شمال نمودند، اما تعرفه های آن ها برای اجاره عید از 47 تا 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
بر اساس مشاهدات میدانی تعداد تماس ها و تقاضا برای اجاره ویلا در ایام عید با کاهش چشم گیری مواجه شده و طی چند روز اخیر میزان مشتری نسبت به سال گذشته برای اجاره ویلا با افت 70 درصدی مواجه شده است. مالکان و مشاورین املاک با مشاهده این وضعیت، برنامه اجاره نوروز 98 را به دلیل طولانی بودن تعطیلات به سه مقطع زمانی تقسیم کرده و اجاره در هرکدام از این بازه ها را متقاوت، قیمت گذاری نموده اند. برخی از ویلاداران نیز با اصلاح قیمت های قبلی خود حاضر به کاهش 10 تا 15 درصدی هزینه اجاره بها شده اند و تعرفه های ثبت شده در سایت های اینترنتی را اصلاح نموده اند.
کارشناسان پیش بینی می کنند بازار اجاره نوروزی ویلا و خانه های دربستی نیز متاثر از شرایط اقتصادی و رکود بخش مسکن با کاهش مشتری همراه می شود و متقاضیان به دلیل گرانی بیش از حد و تورم عمومی قادر به پرداخت هزینه های سرسام آور اجاره ویلا در شهرهای شمالی نخواهند بود و میزان تقاضا حداقل 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت پیدا می کند.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.