جدیدترین آمار از خرید و فروش مسکن در کشور

آرش توکلی
1397/12/27
327
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جدیدترین آمار از خرید و فروش مسکن در کشور

در روزهای پایانی سال حجم معاملات در بازار مسکن با افزایش همراه بوده و متقاضیان حضور فعالی به منظور انتخاب و خرید واحدهای مسکونی داشته اند.

در روزهای پایانی سال حجم معاملات در بازار مسکن با افزایش همراه بوده و متقاضیان حضور فعالی به منظور انتخاب و خرید واحدهای مسکونی داشته اند. برخی از فروشندگان نیز با آگاهی از رکود و کاهش قدرت خرید مردم، از قیمت های نجومی خود برای فروش آپارتمان های خود صرف نظر کرده و نرخ های منطقی و منصفانه ای را به مردم پیشنهاد می دهند.
به گزارش متراژ، تازه ترین آمار خرید و فروش مسکن که از سوی رییس اتحادیه املاک در اسفند ماه ارائه شد، حاکی از آن است که با وجود کاهش 14 درصدی حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، میزان خرید و فروش مسکن نسبت به بهمن ماه با 43 درصد افزایش همراه بوده است. یکی از دلایل رونق بازار مسکن در روزهای پایانی سال 97، ابهام در خصوص آینده سیاسی و اقتصادی کشور می باشد. اجاره نشین ها و متقاضیان خرید با نگرانی از جهش مجدد قیمت املاک در سال آینده سعی دارند تا ملک مورد نظر خود را قبل از گرانی مجدد خریداری یا اجاره نامه خود را در سال 97 تمدید کنند.
اما کارشناسان مسکن با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و رکود در بخش مسکن معتقدند که نرخ خرید آپارتمان در سال آتی گران نمی شود و مردم نباید تحت تاثیر جو روانی و بازارگرمی سوداگران قرار گیرند. هرچند که برخی از انبوه سازان و دلالان با هدف کسب سود بیشتر مایل به افزایش مجدد تعرفه مسکن می باشند اما دولت و مجلس قصد دارند با ورود به بخش مسکن و نظارت، شرایط این بازار را ساماندهی کنند.
بر اساس مشاهدات میدانی از بازار مسکن پایتخت، میانگین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان به بیش از 9 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته و میزان تعداد خانه های خالی از سکنه در تهران با رشد قابل توجهی همراه بوده است.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.