برنامه وزیر شهرسازی برای رونق ساخت و تولید مسکن در سال 98

آرش توکلی
1398/01/08
225
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنامه وزیر شهرسازی برای رونق ساخت و تولید مسکن در سال 98

در چند ماه گذشته میزان تمایل به ساخت و ساز به دلیل افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی بسیار کاهش یافته و انبوه سازان از شروع پروژه های مسکونی جدید صرف نظر نمودند.

در چند ماه گذشته میزان تمایل به ساخت و ساز به دلیل افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی بسیار کاهش یافته و انبوه سازان از شروع پروژه های مسکونی جدید صرف نظر نمودند. مردم نیز به دلیل عدم پوشش دهی سقف تسهیلات بانکی برای خرید خانه و تورم اقتصادی، قادر به معامله آپارتمان های بالای 80 متر نمی باشند و تقاضا برای خرید خانه های متراژ پایین افزایش یافته است، اما فایل های آپارتمان های متراژ پایین در مشاورین املاک بسیار محدود است و حجم عرضه این نوع واحدها بسیار کمتر از تقاضا می باشد. به همین دلیل سوداگری در خرید و فروش این آپارتمان ها رشد قابل توجهی یافته است.
به گزارش سرویس خبری متراژ، وزیر راه و شهرسازی در پیام نوروزی خود با اشاره به نام گذاری سال 98 با موضوع رونق تولید ملی؛ ابراز امیدواری کرد که همه دست اندرکاران بخش ساخت و ساز تلاش خواهند کرد که رونق در بخش ساخت و تولید مسکن محقق شود.
محمد اسلامی خاطر نشان کرد: در سال جدید طرح های مختلفی به منظور تسهیل خانه دار شدن مردم و حمایت از خانه اولی ها پیش بینی شده و با همیاری انبوه سازان پروژه 400 هزار واحدی ساخت منازل مسکونی جدید در دستور کار وزارتخانه قرار دارد. تفاهم نامه جدیدی هم با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی برای واگذاری آپارتمان به افراد تحت پوشش این کمیته منعقد شده و برنامه ویژه ای برای صاحب خانه شدن اقشار ضعیف پیش بینی شده است.
عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص وام مسکن در سال 98 نیز گفت : با هماهنگی های صورت گرفته با بانک مسکن و مجلس شورای اسلامی، سقف تسهیلات مسکن متناسب با تعرفه خرید و فروش ملک و املاک افزایش یافته و به زودی شرایط دریافت وام مسکن در سال 98 اعلام خواهد شد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.