رونق تولید ملی باید در بخش مسکن محقق شود

آرش توکلی
1398/01/15
221
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رونق تولید ملی باید در بخش مسکن محقق شود

بخش ساختمان حوزه ای است که 33 درصد حجم اقتصاد را در بر می گیرد. بازار مسکن به همین دلیل ظرفیت بالایی برای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید ملی را دارد

بخش ساختمان حوزه ای است که 33 درصد حجم اقتصاد را در بر می گیرد. بازار مسکن به همین دلیل ظرفیت بالایی برای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید ملی را دارد و در صورت شکوفایی مجدد این بخش، اقتصاد کشور از رکود خارج خواهد شد.
مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود که در جوار حرم رضوی صادر نمودند، سال 98 را سال فرصت ها و ایجاد تحول در بخش اشتغال معرفی کردند. در این پیام به حمایت از  تولید کنندگان و ارائه تسهیلات به کارآفرینان تاکید شد و حل مشکل معیشتی مردم با اهتمام به رونق تولید ملی مورد تاکید ایشان قرار گرفت.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جستجوی ملک و املاک کشور، کارشناسان بخش مسکن را همواره به عنوان پیشران و مولد در اقتصاد مورد توجه قرار داده اند و معتقدند در صورت رونق کسب و کارهای مرتبط با ساخت و ساز که تنوع آن ها بسیار زیاد است، اقتصاد کشور پویا و فعال خواهد شد.
در سال 97 بازار مسکن به دلیل افزایش قیمت ارز و تورم اقتصادی بار دیگر با رکود مواجه خواهد شد و حجم معاملات در این بخش با کاهش 50 درصدی همراه گردید. تسهیلات خرید خانه و وام مسکن یکم نیز به دلیل رشد نجومی هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در کلان شهرها، مورد توجه متقاضیان قرار نگرفت. همین عوامل باعث افت چشم گیر قدرت خرید مردم گردید و سوداگری و قیمت گذاری دلخواه در بخش ملک و املاک رواج یافت.
عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی با رویکرد افزایش توان خرید، بودجه ها و برنامه های خاصی را به منظور حمایت از خریداران مسکن پیش بینی کرد، اما به دلیل تورم و افزایش روز افزون تعرفه خرید خانه، این رویکرد موفقیت آمیز نبود.
محمد اسلامی وزیر جدید با تغییر نگرش و سیاست، با شعار تولید مسکن، موفق به اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس شد و مهمترین برنامه خود در سال 98 را تولید 400 هزار واحد مسکونی اعلام نموده است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.