سیل در کشور باعث تخریب 55 هزار واحد مسکونی شده است

آرش توکلی
1398/01/18
120
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیل در کشور باعث تخریب 55 هزار واحد مسکونی شده است

در روزهای نخستین سال 98 سامانه بارشی جدید وارد کشور شد و باعث ایجاد سیل و آب گرفتگی در شهرهای استان گلستان گردید. حجم بارش ها به حدی بود که

در روزهای نخستین سال 98 سامانه بارشی جدید وارد کشور شد و باعث ایجاد سیل و آب گرفتگی در شهرهای استان گلستان گردید. حجم بارش ها به حدی بود که رودخانه ها سر ریز و شهرهای آق قلا و گمیشان به زیر آب فرو رفت. به دلیل سرعت بالای آب ورودی به این شهرها ، میزان تخریب واحدهای مسکونی افزایش یافت و پس از گذشت 15 روز هنوز بخش عمده ای از این شهرها با آب گرفتگی مواجه هستند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، با شروع موج جدید بارش ها که از ششم فروردین آغاز شد، شهرهای جنوبی و استان لرستان تحت تاثیر بارش های شدید قرار گرفتند و وقوع سیل در شهرهای مختلف لرستان از جمله پل دختر و درود باعث تخلیه شهر توسط مردم شد. برخی از شهرهای استان خوزستان نیز به دلیل وقوع سیل با خسارت گسترده ای روبه رو شده و متاسفانه گروهی از هم وطنان در سیل اخیر جان سپردند.
یکی از مهمترین دغدغه های مردم سیل زده با توجه به بارندگی و سرما، تامین سرپناه و مکانی مناسب برای اسکان بود که هلال احمر با همکاری دیگر سازمان ها با ایجاد کمپ های اسکان موقت، بخشی از مردم سیل زده را اسکان داد و مواد غذایی مورد نیاز آن ها را تامین نمودند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این نکته که طبق محاسبه اولیه، آسیب دیدگان سیلاب های اخیر کشور به بیش از 55 هزار واحد مسکونی نیاز دارند، افزود: به منظور تامین مسکن افراد باید سالانه بیش از یک میلیون مسکن تولید شود. محمد اسلامی با اشاره به نام گذاری سال 98 با عنوان رونق تولید ملی توسط رهبری، در خصوص تسریع چرخه تولید در بخش مسکن تاکید کرد. وزیر مسکن هم چنین به مردم سیل زده وعده داد، دولت با تمام امکانات خسارت های سیل اخیر را جبران می کند و واحدهای مسکونی جدید برای خانوارهای آسیب دیده ساخته می شود.
منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.