دلیل انصراف فروشندگان از فروش واحدهای مسکونی

آرش توکلی
1398/01/21
218
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلیل انصراف فروشندگان از فروش واحدهای مسکونی

در روزهای نخستین سال جدید، مالکان و فروشندگان به دلیل جو روانی ناشی از افزایش مجدد قیمت ها در بازارهای موازی از فروش و معامله ملک خود صرف نظر نمودند.

در روزهای نخستین سال جدید، مالکان و فروشندگان به دلیل جو روانی ناشی از افزایش مجدد قیمت ها در بازارهای موازی از فروش و معامله ملک خود صرف نظر نمودند. برخی از سایت های خرید و فروش مسکن نیز هم چنان به جولانگاه سوداگران و دلالان تبدیل شده که نرخ های غیر واقعی و سرسام آوری را به صورت صوری و تنها با هدف افزایش تعرفه خرید آپارتمان، قرار می دهند. صاحبان ملک هم در روزهای اخیر تحت تاثیر برخی از این قیمت گذاری ها قرار گرفته و قدرت تصمیم گیری خود را برای تخفیف و فروش به قیمت منصفانه از دست داده اند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده پس از رشد سرسام آور قیمت هر متر مربع آپارتمان، قدرت خرید مردم با کاهش چشم گیری همراه شده و میزان معاملات در کلان شهرها با رکود و افت قابل ملاحظه ای گزارش شده است. مشاورین املاک نیز ضمن ابراز گلایه از وضعیت موجود و عدم حضور مشتری معتقدند، در صورت افزایش مجدد نرخ ها در این بخش نیز فضای رکود بیشتر خواهد شد و این موضوع به ضرر فعالان بازار ملک و املاک می باشد.
میزان عرضه مسکن نیز همزمان با رشد تعرفه مصالح ساختمانی کاهش یافت و انبوه سازان به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن قیمت ها، تمایلی به شروع و ساخت واحدهای مسکونی جدید نشان نمی دهند. هرچند که وزیر راه وعده داد تا کارت اعتباری مصالح برای خرید به صرفه و با شرایط ویژه مصالح برای حمایت از انبوه سازان توزیع خواهد شد، اما هنوز این طرح اجرایی نشده است.
رییس اتحادیه مشاورین املاک در خصوص پیش بینی قیمت مسکن در سال 98 گفت : با توجه به بررسی بازه های رکود و رونق بازار مسکن، بسیاری از افراد تصور می کنند که نرخ املاک بار دیگر در سال جدید افزایش می یابد اما این بازار ظرفیت رشد مجدد قیمت ها را ندارد و به نظر من بازار مسکن در سال 98 با گرانی مجدد روبه رو نخواهد شد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.