بهترین زمان برای فروش مسکن در بازار

آرش توکلی
1398/01/23
167
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین زمان برای فروش مسکن در بازار

در چند ماه گذشته نوسان شدید در بازار ارز و سکه سبب شد تا فروشندگان مسکن با دقت و صبوری بیشتری نسبت به قیمت گذاری و واگذاری آپارتمان های خود اقدام نمایند.

در چند ماه گذشته نوسان شدید در بازار ارز و سکه سبب شد تا فروشندگان مسکن با دقت و صبوری بیشتری نسبت به قیمت گذاری و واگذاری آپارتمان های خود اقدام نمایند. برخی از انبوه سازان نیز با مشاهده وضعیت تورم و گرانی روز افزون، ملک های آماده تحویل خود را در لیست فایل های فروش مشاورین املاک قرار ندادند و در انتظار رشد پلکانی قیمت خرید هر متر مربع مسکن، برای سود آوری بیشتر بودند.
اما با بررسی تعرفه خرید و فروش مسکن و رکود بازار، کارشناسان معتقدند، ظرفیت و کشش قیمتی در بازار مسکن به بالاترین حد خود رسیده و دیگر شاهد گرانی مجدد در حوزه املاک نخواهیم بود. در شرایط کنونی سقف قدرت خرید متقاضیان با تعرفه های پیشنهادی برای خرید خانه هم خوانی ندارد و تسهیلات بانکی نیز دیگر به افزایش قدرت مالی مردم به منظور تامین مسکن کمک نمی کند. هرچند که برخی از سوداگران و دلال ها با درج آگهی فروش با قیمت های نجومی در سایت های اینترنتی قصد ایجاد جو روانی و افزایش نرخ فروش واحدهای مسکونی را دارند، اما به اذعان فعالین این بخش، این روش ها نیز نمی تواند باعث التهاب جدید در بازار شود.
به گزارش متراژ، عباس زینعلی در خصوص بهترین زمان برای فروش آپارتمان توسط صاحبان ملک گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تکمیل سقف توان طرف تقاضا، هرکس واحدهای آماده تحویل خود را بفروشد، سود خواهد کرد.
سیاست های وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمایت از انبوه سازان و تولید مسکن در صورت اجرایی شدن، بخش زیادی از مشکلات حوزه املاک را مرتفع می سازد، ولی اگر اسلامی نتواند بر اساس وعده های خود بازار عرضه و تقاضا را با تولید مسکن اجتماعی محقق سازد، وضعیت رکود بخش املاک استمرار خواهد یافت و متقاضیان قادر به معامله و خرید آپارتمان مورد علاقه خود نخواهند شد.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.