بسته سیاستی برای رونق بخشی به بازار مسکن ارائه می شود

آرش توکلی
1398/01/25
193
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسته سیاستی برای رونق بخشی به بازار مسکن ارائه می شود

در چند روز گذشته به دلیل وقوع سیل و امداد رسانی به مردم مناطق سیل زده، بخشی از برنامه ها و طرح های دولت و مجلس به صحن علنی مجلس نرفت

در چند روز گذشته به دلیل وقوع سیل و امداد رسانی به مردم مناطق سیل زده، بخشی از برنامه ها و طرح های دولت و مجلس به صحن علنی مجلس نرفت و مدیران تمرکز خود را به حل بحران سیل و امداد رسانی به مناطق سیل زده معطوف نمودند. جبران خسارات ناشی از سیل و بازسازی خانه های تخریب شده در سیل نیز از دستور کارهای مهم جلسه هیات دولت بود و رییس جمهور وعده داد تا بودجه مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده، تامین گردد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک کشور، در ماه های اخیر اخباری مبنی بر تصویب طرح بسته رونق بازار مسکن توسط مدیر عامل بانک مسکن مطرح شد که این مقام آگاه درباره آخرین وضعیت این برنامه گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و شرایط فعلی اقتصادی بسته رونق زا برای بخش املاک از سوی کارشناسان بانک مسکن تهیه شده و دستور پرداخت کمک های بلاعوض به سیل زدگان برای جبران خسارت ها صادر گردیده است.
ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای رونق تولید مسکن و ساخت 400 هزار واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی خاطر نشان کرد: بسته سیاستی برای رونق بخشی به بازار املاک تا چند روز آینده نهایی و برای تصویب و اجرایی شدن به دولت و بانک مرکزی ارسال می گردد.
از جمله اهداف این طرح، حمایت از انبوه سازان به منظور افزایش ساخت آپارتمان، حمایت از متقاضیان به منظور خرید خانه و تحرک بخشی ساخت و ساز در کشور است و این بسته باعث تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا مسکن خواهد شد. مدیر عامل بانک مسکن درباره وام بانکی برای خرید خانه نیز تاکید کرد: با توجه به تورم و افزایش قیمت هر متر مربع آپارتمان، سقف وام مسکن در سال 98 بخشی از هزینه لازم برای خرید و فروش مسکن را تامین می کند و مبلغ این وام در کلان شهرها بیشتر می باشد.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.