سوداگران اقدام به احتکار واحدهای مسکونی نموده اند

آرش توکلی
1398/01/25
209
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوداگران اقدام به احتکار واحدهای مسکونی نموده اند

در روزهای پایانی سال 97 برخی از سوداگران و متقاضیان با احتمال افزایش مجدد تعرفه ها در بازار مسکن اقدام به خرید آپارتمان به عنوان کالای سرمایه ای نمودند.

در روزهای پایانی سال 97 برخی از سوداگران و متقاضیان با احتمال افزایش مجدد تعرفه ها در بازار مسکن اقدام به خرید آپارتمان به عنوان کالای سرمایه ای نمودند. دلالان با پیش بینی رشد قیمت هر متر مربع زمین در سال 98، تا قبل از پایان سال معاملات خود را به ثبت رسانده و امیدوار به کسب سود از طریق احتکار واحدهای مسکونی هستند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، نایب رییس انجمن انبوه سازان پایتخت در خصوص آخرین تحولات بازار مسکن و شرایط اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: تحول در بافت فرسوده و نوسازی خانه های کلنگی باعث رونق بازار ملک و املاک می شود. اما به دلیل نوسان شدید قیمت ها در بخش مصالح ساختمانی انبوه سازان تمایلی به شروع پروژه های ساخت و ساز در مقطع کنونی ندارند و در صورت حمایت دولت و اعطای کارت اعتباری خرید مصالح، ممکن است وضعیت ساخت و ساز از رکود خارج شود.
ایرج رهبر با اشاره به قدرت خرید متقاضیان و افزایش بی سابقه قیمت خرید خانه، گفت: در حال حاضر پیش بینی آینده بازار مسکن امکان پذیر نیست، اما تا چند ماه آینده با توجه به شرایط اقتصادی می توان درباره آینده بازار مسکن سخن گفت. در صورت تحقق وعده های دولتی مبنی بر تولید 400 هزار واحد مسکونی و حمایت از متقاضیان با پرداخت تسهیلات خرید مسکن، این بازار از رکود خارج و بار دیگر شاهد رونق معاملات خواهیم بود. هم چنین دولت با کاهش سخت گیری مالیاتی و اصلاح قوانین مالیاتی می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت بازار مسکن هدایت کند.
این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر سوداگران و دلالان اقدام به قیمت گذاری مسکن در مناطق مختلف شهر تهران می کنند، که این موضوع باعث نگرانی و کاهش معاملات گردیده، وزارت راه و شهرسازی باید برنامه جامع و مناسبی برای جلوگیری از سوداگری و کنترل بازار مسکن داشته باشد، تا خریداران با تمایل بیشتری در بازار، واحد مورد نظر خود را انتخاب و معامله نمایند.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.