مهاجرت مردم از تهران به دلیل افزایش قیمت مسکن

آرش توکلی
1398/02/10
182
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهاجرت مردم از تهران به دلیل افزایش قیمت مسکن

در سال گذشته میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در کلان شهرها بیش از 70 درصد افزایش یافت و قدرت خرید متقاضیان با کاهش چشم گیری مواجه شد...

در سال گذشته میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در کلان شهرها بیش از 70 درصد افزایش یافت و قدرت خرید متقاضیان با کاهش چشم گیری مواجه شد. تسهیلات مسکن نیز که تا چند سال گذشته یکی از ابزارهای تامین مالی مردم بود به دلیل عدم افزایش در سال 97 موجب تسهیل خانه دار شدن متقاضیان نشد و میزان استفاده از وام بانکی برای معاملات مسکن کاهش یافت. سوداگری و دلال بازی در بازار ملک و املاک کلان شهرها به ویژه تهران نیز بسیار رونق یافت و واسطه ها اقدام به قیمت گذاری دلخواه و سرسام آور با هدف کسب سود بیشتر نمودند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس مشاهدات میدانی در 6 ماه گذشته میزان مهاجرت از تهران و سکونت در شهرک های حومه پایتخت با رشد قابل توجهی همراه بوده و متقاضیان کم درآمد به دلیل محدودیت منابع مالی اقدام به مهاجرت یا نقل مکان به بخش های جنوبی تهران نموده اند. این در حالی است که تعداد خانه های خالی از سکنه در شهر تهران به بیش از 500 هزار واحد رسیده ولی عرضه این فایل ها در بازار مسکن با نرخ های نجومی ارائه می شود. مالکان و صاحبان این خانه ها با آگاهی از شرایط اقتصادی و نرخ تورم معتقد اند مسکن به عنوان کالای سرمایه ای حاشیه سود مناسبی دارد و در آینده بار دیگر قیمت این آپارتمان ها افزایش می یابد.
بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده استان های البرز و گیلان به عنوان مهاجرپذیرترین استان از تهران معرفی شدند و میزان سکونت تهرانی ها در این استان ها به ترتیب پنج و دو برابر افزایش یافته است. بیشتر خانه های خالی از سکنه تهران در محله های قیطریه، فرمانیه، زعفرانیه، قلهک و میرداماد قرار گرفته و بیش از 90 درصد فایل های پیشنهادی فروش املاک در بنگاه معاملاتی متعلق به این آپارتمان ها می باشد. از سوی دیگر در مناطق جنوبی که میزان تقاضا برای خرید و اجاره خانه بسیار بالا می باشد، فایل های محدود و انگشت شماری برای انتخاب و معامله متقاضیان پیشنهاد می شود.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.