قیمت تمام شده مسکن 30 درصد کاهش می یابد

آرش توکلی
1398/02/12
186
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت تمام شده مسکن 30 درصد کاهش می یابد

در سه ماه پایانی سال 97 نرخ دلار و سکه با کاهش روبه رو شد و التهاب ناشی از شرایط اقتصادی و تحریم ها فروکش کرد. اما نرخ خرید و فروش مسکن نه تنها

در سه ماه پایانی سال 97 نرخ دلار و سکه با کاهش روبه رو شد و التهاب ناشی از شرایط اقتصادی و تحریم ها فروکش کرد. اما نرخ خرید و فروش مسکن نه تنها کاهش نیافت بلکه با سوداگری و دلال بازی، قیمت گذاری نجومی رایج شد و در روزهای پایانی سال تعرفه های نجومی برای فروش آپارتمان توسط فروشندگان ارائه می شد. برخی از مردم نیز با نگرانی در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال 98، قبل از پایان سال گذشته اقدام به تمدید قراردادهای اجاره و خرید خانه نموده اند. به همین دلیل میزان معاملات در اسفند ماه با افزایش نسبی همراه شد، اما تعداد زیادی از مردم به دلیل عدم تامین منابع مالی در انتظار ثبات قیمت ها مانده و توان خرید نداشتند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، مدیر عامل بانک مسکن در خصوص برنامه های این بانک برای حمایت از متقاضیان و اعطای وام مسکن در سال 98 گفت: کارشناسان با بررسی همه جوانب و متغیرهای اقتصادی و غیر اقتصادی، شرایط اقتصادی امسال را نسبت به سال گذشته سخت تر توصیف می کنند، اما ما با اتکا به رونق مسکن و اشتغال زایی در 140 شغل که مرتبط با مسکن می باشد می توانیم باعث رونق اقتصاد ایران شویم و شرایط را برای تسهیل خانه دار شدن آحاد مردم فراهم کنیم.
رحیمی انارکی با تشریح نقشه بانک مسکن برای ساماندهی و رونق بازار ملک و املاک خاطر نشان کرد: ما در بانک مسکن در حال تدوین و تهیه بسته رونق زا در بخش مسکن هستیم. در این بسته نه تنها تسهیلات خرید خانه منطبق با تورم پیش بینی شده بلکه سیاست های کلی برای ساماندهی بازار املاک و رونق این بخش نیز تدوین شده است. در این بسته عوامل افزایش قیمت خرید و فروش آپارتمان شناسایی و تا حد امکان راهکارهای کنترلی برای آن در نظر گرفته شده است. از مهمترین اهداف این طرح کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت تمام شده مسکن از طریق مدیریت بازار عرضه و تقاضای مصالح ساختمانی توسط بانک مسکن می باشد.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.