آخرین اخبار درباره افزایش مبلغ وام مسکن در سال 98

آرش توکلی
1398/02/15
187
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین اخبار درباره افزایش مبلغ وام مسکن در سال 98

با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز اخبار ضد و نقیضی در خصوص میزان افزایش تسهیلات بانکی برای خرید خانه به گوش می رسد. وزارت راه و شهرسازی

با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز اخبار ضد و نقیضی در خصوص میزان افزایش تسهیلات بانکی برای خرید خانه به گوش می رسد. وزارت راه و شهرسازی در برنامه های حمایتی خود طرح افزایش وام مسکن را پیش بینی نموده و پیشنهاد سقف تسهیلات 200 میلیونی برای خرید خانه در پایتخت را به دولت و بانک مسکن ارائه داده است. اما مدیران این بانک هنوز اظهار نظر شفافی درباره وام مسکن در سال 98 نداشته و بودجه مورد نیاز برای تامین این تسهیلات فراهم نشده است.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، جهش ناگهانی قیمت مسکن، قدرت خرید مردم را کاهش داده و این در حالی است که در سال جدید 3 برنامه اصلی برای بهبود قدرت خرید مردم و کنترل قیمت مسکن برنامه ریزی شده که یکی از آن ها افزایش وام مسکن در صورت تایید شورای پول و اعتبار است. هرچند که نمایندگان مجلس و وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام بانکی خبر می دهند اما مدیر عامل بانک مسکن در سخنرانی های اخیر اعلام کرد که فعلا برنامه ای برای افزایش سقف تسهیلات مسکن وجود ندارد.
رحیم انارکی در خصوص سیاست های بانک مسکن در سال 98 به منظور حمایت از خریداران خاطر نشان کرد: در سال جاری از طریق ایجاد زنجیره تامین مصالح ساختمانی برای تولید، قیمت تمام شده مسکن تا 30 درصد کاهش می یابد. این طرح باعث می شود که متقاضیان با شرایط بهتر و هزینه کمتری ملک مورد نظر خود را انتخاب و معامله نمایند. هم چنین سوداگری و وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن کنترل می شود و این بخش به سمت رونق حرکت می کند.
مدیر عامل بانک مسکن در خصوص احتمال افزایش وام خرید مسکن نیز افزود: تغییر در شرایط تسهیلات دهی به بخش مسکن به مولفه های مختلفی بستگی دارد. این بانک با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید افراد طرح جدیدی را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده است. در این طرح جدید سقف تسهیلات مسکن با توجه به توان باز پرداخت مردم متغیر می باشد و افرادی که توان بازپرداخت اقساط را داشته باشند از تسهیلات مناسبی برخوردار خواهند شد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.