حذف قیمت گذاری از سایت‌های فروش ملک

آرش توکلی
1398/02/16
155
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حذف قیمت گذاری از سایت‌های فروش ملک

در چند روز اخیر بازار قیمت گذاری دلخواه و سلیقه ای در سایت های آگهی اینترنتی افزایش یافت و افراد بدون هیچ گونه محدودیت و نظارت قادر به درج

در چند روز اخیر بازار قیمت گذاری دلخواه و سلیقه ای در سایت های آگهی اینترنتی افزایش یافت و افراد بدون هیچ گونه محدودیت و نظارت قادر به درج نرخ سلیقه ای برای فروش املاک خود شدند. این کار باعث شد تا بار دیگر التهاب و حباب قیمتی در بازار مسکن رشد یابد و دلالان و سوداگران با هدف کسب سود بیشتر نرخ های نجومی را به متقاضیان پیشنهاد دهند. افرادی هم که قصد فروش املاک خود را داشتند با مشاهده این آگهی ها از قیمت قبلی و منطقی خود صرف نظر نموده و با استناد به تعرفه گذاری در سایت هایی همچون دیوار و شیپور، حاضر به معامله خانه خود با قیمت منصفانه نشدند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، این نابسمانی باعث شد تا وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس نسبت به شرایط بازار مسکن انتقاد کنند و از نهادهای مربوط درخواست کنترل و نظارت بیشتر در بخش قیمت گذاری و درج آگهی را مطالبه کنند. سر انجام پلیس فتا طی نامه ای از سایت های اینترنتی فروش ملک درخواست کرد که قیمت آگهی های مربوط به خرید و فروش مسکن برداشته شود که این دستور سریعا اجرایی شد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که حذف قیمت گذاری از سایت های فروش ملک اقدام مناسب و موثری بود، گفت: تعرفه های پرتی که در حال حاضر برای واحدها معین می شود مبنای منطقی ندارد و مردم قادر به خرید نمی باشند. این اقدام باعث کاهش سوداگری و پیشگیری از دلال بازی در بازار مسکن خواهد شد.
مصطفی خسروی هم چنین خاطر نشان کرد: اقدام اخیر پلیس فتا در حذف قیمت ها  از سایت های فروش ملک نظیر دیوار و شیپور مناسب و به موقع بود. مدیران نیز باید برای درج کد رهگیری در اپلیکیشن ها دستورات لازم را ابلاغ کنند تا روند خرید و فروش ملک به صورت قانونی و صحیح انجام گیرد.
با اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن امیدواریم در سال جاری تولید مسکن رونق و قیمت تمام شده مسکن با کاهش 30 درصدی همراه شود تا مردم با خیال آسوده و بدون نگرانی قادر به خرید ملک مورد نظر خود باشند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.