سیاست جدید در خصوص قیمت گذاری مسکن در سایت های اینترنتی

آرش توکلی
1398/02/24
175
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیاست جدید در خصوص قیمت گذاری مسکن در سایت های اینترنتی

پس از آن که به دستور دادستانی و با هدف کاهش دلال بازی قیمت مسکن از سایت های اینترنتی نظیر دیوار حذف شد، رییس اتحادیه مشاوران املاک

پس از آن که به دستور دادستانی و با هدف کاهش دلال بازی قیمت مسکن از سایت های اینترنتی نظیر دیوار حذف شد، رییس اتحادیه مشاوران املاک شرایط جدید درج قیمت در سایت های ملکی را تشریح کرد.
به گزارش متراژ سامانه جست و جوی ملک و املاک، مصطفی قلی خسروی با اشاره به ورود و نظارت بیشتر سازمان تعزیزات و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی نرخ خرید و فروش مسکن و کاهش سوداگری در این بازار خاطر نشان کرد: به زودی درج آگهی های ملک و املاک با ضوابط و قوانین خاصی امکان پذیر می باشد. سایت وزارت راه و شهرسازی با همکاری اتحادیه مشاورین املاک قیمت های پایه معاملات را مشخص کرده و سایت های اینترنتی با استناد به این اطلاعات نظارت دقیق تری برای ثبت آگهی های مسکن خواهند داشت.
در چند روز اخیر با اعمال محدودیت های جدید ثبت آگهی، درج آگهی فروش آپارتمان با قیمت های نجومی و دلخواه کاهش یافت و سوداگران دیگر به آسانی قادر به انتشار فایل های فروش با نرخ های غیر واقعی نمی باشند. این اقدام موثر باعث ترغیب خریداران برای انتخاب و معامله ملک شده و حباب نرخ ها در هفته جاری با کاهش همراه شده است. سایت دیوار نیز با انتشار بیانه ای جدید از دریافت هزینه برای ثبت بیش از 4 آگهی در گروه های مختلف خبر داده که این کار باعث کاهش درج آگهی های متفرقه و التهاب آفرین می شود.
سایت های اینترنتی با دستور العمل جدید باید قبل از تایید آگهی ها در خصوص قیمت صحیح استعلام نمایند و با اعلام رییس اتحادیه مشاورین املاک اطلاعات مورد نیاز در اختیار تیم مدیریت سایت هایی نظیر دیوار برای آگاهی از قیمت واقعی مسکن در مناطق مختلف قرار خواهد گرفت. در صورت تحقق این سیاست و اجرای دقیق آن شاهد کاهش سوداگری و دلال بازی در بازار املاک خواهیم بود و متقاضیان با آسودگی بیشتری قادر به انتخاب و معامله آپارتمان مورد نظر خود خواهند شد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.