آخرین وضعیت قیمت اجاره خانه در تهران

آرش توکلی
1398/02/25
281
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین وضعیت قیمت اجاره خانه در تهران

با نزدیک شدن به فصل تابستان میزان جابه جایی و تقاضا برای رهن و اجاره خانه در شهر تهران در حال افزایش می باشد. واسطه های ملکی و دلالان با آگاهی از نیاز

با نزدیک شدن به فصل تابستان میزان جابه جایی و تقاضا برای رهن و اجاره خانه در شهر تهران در حال افزایش می باشد. واسطه های ملکی و دلالان با آگاهی از نیاز متقاضیان و تورم اقتصادی فایل های پیشنهادی را با اجاره بهای نجومی و خارج از عرف به مستاجران پیشنهاد داده و میانگین قیمت اجاره نشینی نسبت به ماه قبل با رشد 30 درصدی مواجه شده است. عدم تناسب نرخ اجاره با درآمد مستاجران از مهمترین مشکلات در بازار مسکن می باشد و به همین دلیل مردم با جست و جوی بیشتر در بازار به دنبال انتخاب و معامله یک ملک مناسب و مقرون به صرفه برای سکونت می باشند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک، در شرایط کنونی مالکانی که آپارتمان های خود را بالاتر از نرخ اجاره مناطق عرضه می کنند از شانس پایین تری برای یافتن مستاجر برخوردارند و ممکن است با خالی ماندن خانه خود و عدم دریافت پیشنهاد اجاره روبه رو شوند. بر اساس مشاهدات میدانی به دنبال رشد 100 درصدی تعرفه خرید و فروش مسکن، از عید به بعد صاحبان ملک 10 تا 40 درصد اجاره ها را افزایش داده که این رشد قیمت در آپارتمان های نوساز محسوس تر است. متقاضیان به دلیل کاهش قدرت مالی و افزایش بیش از حد تعرفه ها در بازار املاک قادر به تمدید یا مهاجرت به آپارتمانی جدید با متراژ دلخواه نیستند و واحدهای مسکونی متراژ پایین به دلیل قیمت مناسب تر، بیشتر در معرض انتخاب مستاجران قرار دارد.
با وجود این که درصد رشد هزینه اجاره نشینی نسبت به خرید مسکن رشد کمتری داشته اما رقم های کنونی با توان مالی بسیاری از اجاره نشین ها تناسب ندارد و به همین دلیل از چند ماه گذشته مهاجرت مردم به شهرهای اطراف تهران افزایش یافته و بازار مسکن در شهرهایی همچون ورامین و پرند رونق بیشتری داشته است.
هزینه اجاره خانه در تهران در صورتی کاهش می یابد که طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی وزارت راه و شهرسازی به صورت اصولی و استاندارد در سال جاری عملیاتی شود و میزان عرضه و تقاضا هم خوانی پیدا کند، در نتیجه کاهش قیمت تمام شده مسکن می تواند باعث کاهش هزینه اجاره نشینی شود.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.