ثبات قیمت مصالح ساختمانی باعث رونق بازار مسکن می شود

آرش توکلی
1398/02/28
176
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ثبات قیمت مصالح ساختمانی باعث رونق بازار مسکن می شود

قیمت اقلام ساختمانی در شش ماه گذشته با نوسان و افزایش سرسام آوری همراه بوده و به همین دلیل هزینه تمام شده ساخت مسکن بیش از 70 درصد رشد داشته است.

قیمت اقلام ساختمانی در شش ماه گذشته با نوسان و افزایش سرسام آوری همراه بوده و به همین دلیل هزینه تمام شده ساخت مسکن بیش از 70 درصد رشد داشته است. انبوه سازان و بساز بفروش ها هم با مشاهده وضعیت قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه اخیر دیگر تمایلی به احداث آپارتمان های جدید ندارند و در انتظار ثبات نرخ ها در بازار املاک می باشند. گروهی از سازندگان هم به دلیل زیان دهی از ادامه تکمیل پروژه های در دست ساخت، انصراف داده و در انتظار حمایت دولت و وزارت راه و شهرسازی برای خرید ملزومات ساختمانی می باشند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، عضو هیت مدیره کانون انبوه سازان درباره دلیل گرانی مسکن گفت: در صورتی که در قیمت مصالح ساختمانی ثبات ایجاد شود، رشد قیمت قابل توجهی در بخش مسکن رخ نمی دهد و متقاضیان با علاقه بیشتری در بازار املاک، خانه مورد نظر خود را برای خرید یا اجاره جست و جو می نمایند.
محمد پژوم در خصوص قیمت گذاری نجومی در سایت های اینترنتی و افزایش سوداگری در بخش معاملات نیز افزود: دلال بازی و ثبت آگهی های رایگان فروش املاک در سایت های اینترنتی باعث شده تا در برخی از مناطق نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان بی رویه افزایش یابد و درنتیجه قدرت خرید مردم کاهش و بازار به سمت رکود هدایت شود. به همین دلیل حذف قیمت گذاری از سایت هایی نظیر دیوار که طی چند روز گذشته با دستور دادستانی صورت گرفت اقدامی مناسب در راستای پیشگیری از درج آگهی فروش نجومی و التهاب بازار مسکن بود و وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه های نظارتی باید فعالیت های بخش املاک را رصد نماید.
این کارشناس با حمایت از طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی خاطر نشان کرد: حمایت از انبوه سازان و در اختیار گذاشتن کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی با قیمت مناسب باعث افزایش ساخت و ساز می شود و در نتیجه قیمت تمام شده مسکن را نیز کاهش می دهد.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.