مردم تهران علاقه به خرید چه نوع آپارتمان هایی دارند؟

آرش توکلی
1398/03/01
176
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مردم تهران علاقه به خرید چه نوع آپارتمان هایی دارند؟

در چند ماه اخیر با توجه به تورم و گرانی در بخش مسکن، رفتار متقاضیان تغییر کرده و آپارتمان های کوچک متراژ بیشترین تقاضا را در بازار مسکن پایتخت به خود اختصاص داده اند.

در چند ماه اخیر با توجه به تورم و گرانی در بخش مسکن، رفتار متقاضیان تغییر کرده و آپارتمان های متراژ پایین بیشترین تقاضا را در بازار مسکن پایتخت به خود اختصاص داده اند. واحدهای 50 تا 70 متر در مناطق مرکزی و جنوبی تهران فروش خوبی دارند اما به دلیل کمبود عرضه این نوع آپارتمان ها سوداگری و دلال بازی در معامله واحدهای متراژ پایین افزایش یافته و قیمت های پیشنهادی سرسام آوری برای معامله این واحدها از مردم تقاضا می شود.
به گزارش متراژ سامانه جست و جوی ملک و املاک، کارشناسان مسکن با اشاره به بازار داغ آپارتمان های متراژ پایین معتقد اند در ماه های اخیر سرمایه گذاران حضور فعالی در بخش خرید آپارتمان های کوچک داشته اند و این واحدها را معمولا با پرداخت 30 درصد مبلغ کل قولنامه و پس از چند روز آن را با قیمتی بسیار بالاتر از رقم خرید خود به فروش می رسانند.. این موضوع باعث التهاب در بازار املاک شده و قیمت خرید آپارتمان های کوچک را افزایش داده است.
از سوی دیگر رشد تقاضا به سمت آپارتمان های 50 تا 70 متر مربع در ماه گذشته موجب کمیاب شدن فایل های این دسته از واحدهای مسکونی در دفاتر مشاورین املاک پایتخت شده و فایل های آپارتمان های بزرگ  در حال افزایش می باشد. اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، آپارتمان های بالای 100 متر بدون مشتری و تقاضا در بازار مسکن باقی مانده اند.
مهمترین دلیل کمبود فایل های خانه های متراژ پایین، غفلت از عرضه متناسب با تقاضا در سال های گذشته می باشد. انبوه سازان و بساز بفروش ها در چند سال اخیر عمدتا خانه هایی با متراژ بالای 90 متر را ساخته و برای فروش قرار داده اند اما از اوایل سال 97 همزمان با تورم اقتصادی، قیمت خرید هر متر مربع مسکن در تهران به بیش از 9 میلیون تومان رسید و به همین دلیل تقاضا برای خرید این واحدها بسیار کاهش یافته است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.