سرعت رشد قیمت مسکن در حال کاهش است.

آرش توکلی
1398/03/05
222
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرعت رشد قیمت مسکن در حال کاهش است.

در چند ماه گذشته میزان تورم و قیمت خرید و فروش مسکن به صورت پلکانی افزایش یافته و با نزدیک شدن به فصل تابستان یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان

در چند ماه گذشته میزان تورم و قیمت خرید و فروش مسکن به صورت پلکانی افزایش یافته و با نزدیک شدن فصل تابستان یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان، خرید یا انتخاب واحد مسکونی مناسب برای اجاره می باشد. سوداگران و دلالان با آگاهی از نوسان و التهاب قیمتی در بازار مسکن حضور فعالی به منظور کسب سود بیشتر و ارائه نرخ های سرسام آور به مشتری دارند و قصد دارند با نهایت استفاده از شرایط نابسمان اقتصادی، سود قابل توجهی بدست آورند.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و برسی های میدانی از دفاتر بنگاه های معاملات، سرعت رشد ماهیانه قیمت مسکن در اردیبهشت ماه به کمتر از یک درصد رسیده و میزان تغییر بسیار اندکی در قیاس با ماه های گذشته داشته است. نرخ خرید آپارتمان در شهر تهران پس از التهاب اسفند ماه که برخی عقیده داشتند پس از عید تورم افزایش می یابد و اقدام به خرید خانه نمودند، در هفته های اخیر دچار ثبات نسبی شده و تغییر محسوسی ایجاد نگردیده است.
کارشناسان معتقد اند کاهش قیمت دلار و حذف آگهی های مسکن از سایت های اینترنتی از عوامل مهم و تاثیر گذار توقف رشد قیمت مسکن بوده و در صورت تحقق برنامه های وزارت راه و شهرسازی از جمله تولید و عرضه 400 هزار واحد مسکونی، بازار مسکن به سمت رونق و شکوفایی حرکت خواهد کرد. مصطفی قلی خسروی در خصوص وضعیت بازار ملک و املاک در هفته های اخیر افزود : پس از فروردین ماه، بازار به تعرفه های غیر منطقی واکنش نشان داد و معاملات به طور محسوسی کاهش یافت. در اصل هیچ خرید و فروشی با قیمت های کذایی صورت نگرفت اما برخی از مالکان اصرار دارند که قیمت های کذایی را هم چنان به متقاضیان پیشنهاد دهند.
حال باید دید در سه ماه دوم سال 98 که بازار رهن و اجاره بسیار فعال است، وضعیت قیمت ها و نظارت در بازار مسکن به چه سمتی پیش خواهد رفت و آیا متقاضیان با قیمت های منطقی قادر به انتخاب و اجاره ملک مورد نظر خود خواهند بود یا خیر.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.