وضعیت بازار اجاره مسکن در تهران در آستانه تابستان

آرش توکلی
1398/03/07
266
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت بازار اجاره مسکن در تهران در آستانه تابستان

در روزهای اخیر بازار اجاره خانه با نزدیک شدن به فصل داغ اجاره نشینی رونق بیشتری پیدا کرده و مستاجران با حضور در دفاتر مشاورین املاک و سایت های اینترنتی

در روزهای اخیر بازار اجاره خانه با نزدیک شدن به فصل داغ اجاره نشینی رونق بیشتری پیدا کرده و مستاجران با حضور در دفاتر مشاورین املاک و سایت های اینترنتی به دنبال انتخاب و معامله ملک دلخواه خود می باشند. امسال بر خلاف سال های گذشته فایل های در دسترس محدود تر و قیمت های پیشنهادی بسیار بالاتر از حد تصور می باشد. آپارتمان های پیشنهادی توسط مالکان علاوه بر قیمت های سرسام آور با مشکلاتی نظیر بدون پنجره بودن، آسانسور نداشتن و فاقد پارکینگ بودن همراه هستند و مالکان نمی خواهند کمی برای خانه هایشان هزینه کنند اما دوست دارند بیشترین اجاره را دریافت نمایند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، در شرایط کنونی و با توجه به تورم اقتصادی و درخواست های مالی بالا از سوی صاحبان ملک، بودجه اجاره نشین ها با خانه های پیشنهادی همخوانی ندارد و هرچه پول بیشتری برای اجاره تهیه نمایند باز هم کم می آورند و در نهایت مجبور به امضای قراردادی می شوند که باب میلشان نیست. برخی افراد دلال نیز با استدلال این که باز هم قیمت ها افزایش می یابد و همین خانه در ماه آینده نصیب مستاجر نمی شود، سعی می کنند با بازار گرمی معاملات را به ثبت برسانند.
برخی از مردم نیز که توانایی تامین هزینه های افزایش یافته اجاره خانه را ندارند اقدام به تخلیه واحد مسکونی خود نموده و در شهرهای کوچک اطراف تهران همچون پرند و ورامین به دنبال اجاره خانه با توجه به بودجه محدود خود هستند. در ماه های اخیر روند مهاجرت به حاشیه تهران افزایش یافته و بازار اجاره نشینی در این مناطق بسیار ورنق یافته است.
بر اساس مشاهدات میدانی، تعداد خانه های خالی و آماده برای جابه جایی نشان می دهد مشکل، کمبود خانه نیست و علت اصلی نابسمانی بازار اجاره مسکن ارزش گذاری و قیمت گذاری خانه ها می باشد. برخی از مالکان قیمت های سرسام آوری را برای اجاره خود پیشنهاد می دهند و در صورت عدم استقبال خانه را به صورت خالی نگهداری می کنند. برخی نیز به خود اجازه می دهند خانه را بدون نیاز به مشاور و با شرایط دلخواه اجاره دهند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.