ابلاغ بسته جدید رونق مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی

آرش توکلی
1398/03/09
191
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ابلاغ بسته جدید رونق مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی

در چند ماه اخیر کارشناسان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین بسته رونق جدید مسکن به منظور حمایت از متقاضیان و و انبوه سازان بودند.

در چند ماه اخیر کارشناسان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین بسته رونق جدید مسکن به منظور حمایت از متقاضیان و و انبوه سازان بودند. هدف این طرح افزایش قدرت خرید مردم و در اختیار گذاشتن مصالح ساختمانی ارزان به انبوه سازان و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده مسکن می باشد. بسته رونق شامل واگذاری زمین دولتی، کاهش 50 درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، 25 میلیون وام ساخت با نرخ سود صفر درصد و خرید مصالح ساختمانی با تخفیف 30 درصدی می باشد که به تازگی محمد اسلامی دستور العمل آن را ابلاغ نموده است.
به گزارش سرویس خبری متراژ، وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان ها دستور داد که با تلاش ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن نهایت توان و تلاش خود را برای احداث پروژه های آماده سازی زمین، انبوه سازی و همکاری با بخش خصوصی به کار گیرند و در راستای تحقق طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی اهتمام ورزند.
کارشناسان معتقد اند در این بسته حمایت لازم از متقاضیان و انبوه سازان پیش بینی شده و ماهیت آن بسیار سنجیده و خوب می باشد. اما با توجه به سابقه طرح های گذشته که در فاز عملیاتی و اجرایی با نقصان و مشکلات زیادی همراه بود، بهتر است مکانیزم اجرایی و نحوه تخصیص وام بدون بهره و در اختیار گذاشتن کارت خرید مصالح ساختمانی ارزان، عادلانه و با نظارت انجام شود که از بروز هرگونه سو استفاده در این طرح جلوگیری شود.
در شرایط حاضر و با توجه به تورم اقتصادی بیشترین هزینه خانه به زمین اختصاص دارد به طوری که در کلان شهرها زمین بیش از 60 درصد هزینه مسکن را به خود اختصاص داده و به همین دلیل در این طرح زمین های دولتی در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت تا هزینه ساخت و ساز آپارتمان کاهش چشم گیری پیدا کند.
منبع: فارس
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.