دلیل افزایش مجدد قیمت مسکن در شهر تهران

آرش توکلی
1398/03/18
241
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلیل افزایش مجدد قیمت مسکن در شهر تهران

با وجود ثبات نسبی بازار مسکن در ماه گذشته، تعرفه خرید و فروش ملک در پایتخت بار دیگر با افزایش نسبی همراه شد و در اردیبهشت ماه نرخ خرید آپارتمان رشد 12.5 درصدی را تجربه کرد.

با وجود ثبات نسبی بازار مسکن در ماه گذشته، تعرفه خرید و فروش ملک در پایتخت بار دیگر با افزایش نسبی همراه شد و در اردیبهشت ماه نرخ خرید آپارتمان رشد 12.5 درصدی را تجربه کرد. یکی از مهمترین دلایل افزایش مجدد قیمت مسکن در تهران افزایش تقاضا و نزدیک شدن به فصل تابستان که به فصل داغ اجاره نشینی معروف است، می باشد. متقاضیان با پایان یافتن فصل امتحان فرزندان خود، بهترین زمان برای جابه جایی را تیرماه و مرداد ماه دانسته و به دنبال خرید یا انتخاب آپارتمان مناسب برای سکونت می باشند. به همین دلیل بازار سوداگری و دلال بازی در بازار املاک افزایش یافته و واسطه ها با هدف کسب سود بیشتر تلاش می کنند نرخ های غیر واقعی و دلخواهی را برای رهن و فروش آپارتمان به مردم پیشنهاد دهند.
به گزارش متراژ پورتال جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، کمبود شدید فایل های دارای قیمت مناسب، نبود چشم انداز روشن و قابل پیش بینی در بازار ارز و بورس، رشد قیمت کمتر بازار مسکن نسبت به بازارهای موازی و تورم اقتصادی ناشی از تحریم ها از عوامل غافلگیر کننده افزایش قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه می باشند. خودداری انبوه سازان از عرضه واحدهای کلید نخورده نیز یکی از دلایل رشد قیمت ها بوده است. سازندگان حاضر به فروش آپارتمان های نوساز خود که بعضا 5 سال بدون سکنه نیز باقی مانده اند نیستند و با هدف کسب سود بیشتر، این خانه ها را به عنوان کالای سرمایه ای حفظ نموده اند. بر اساس مشاهدات میدانی در حال حاضر بیش از 490 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در شهر تهران وجود دارد که به دلیل عدم نظارت و اعمال مالیات بر عایدی مسکن، در زمان دلخواه فروشنده آن را عرضه می کند و در صورت عدم پیشنهاد چشم گیر از فروش آن ها صرف نظر می نماید.
کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت تحقق طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی و حمایت از انبوه سازان مسکن با اعطای کارت اعتباری خرید مصالح و در اختیار گذاشتن زمین از سمت دولت بازار مسکن به سمت رونق و شکوفایی حرکت کند و قدرت خرید مردم با کاهش قیمت تمام شده مسکن افزایش یابد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.