آپارتمان های خوش فروش در بازار مسکن تهران

آرش توکلی
1398/03/22
298
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آپارتمان های خوش فروش در بازار مسکن تهران

در چند ماه گذشته نوسان شدید قیمت ها در بخش مسکن باعث شد تا قدرت خرید مردم کاهش یابد و انتخاب و سیلقه مردم برای خرید خانه نیز تغییر کند.

در چند ماه گذشته نوسان شدید قیمت ها در بخش مسکن باعث شد تا قدرت خرید مردم کاهش یابد و انتخاب و سیلقه مردم برای خرید خانه نیز تغییر کند. پیش از این متقاضیان با پس انداز و استفاده از تسهیلات مسکن قادر به معامله واحدهای مسکونی با متراژ 100 متر در مناطق مرکزی و شمالی کلان شهرها به ویژه پایتخت بودند و سقف وام بانکی برای خرید خانه بیش از 50 درصد هزینه خرید را پوشش می داد، اما از نیمه دوم سال 97 همزمان با خروج آمریکا از برجام تورم اقتصادی افزایش یافت و بازارهای موازی نظیر ارز و طلا با نوسان شدید قیمتی رو به رو شدند. بازار مسکن نیز متاثر از گرانی در بخش های دیگر قرار گرفت و تعرفه خرید و فروش ملک بیش از 70 درصد رشد یافت.
به گزارش متراژ پورتال جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، در حالی که نرخ خرید آپارتمان افزایش شدیدی طی یک سال و نیم اخیر تجربه کرده، در مناطقی از جنوب تهران می توان خانه هایی در کانال 200 میلیون تومان خریداری کرد. قیمت مسکن در شهر تهران در قیاس با زمان مشابه سال گذشته 112 درصد و نسبت به اردیبهشت دو سال قبل 179 درصد افزایش یافته است. درصد افزایش نرخ ها بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی پایتخت مشاهده شد و میزان افزایش قیمت ها در مناطق جنوبی کمتر بود. با این وجود برخی از فایل های فروش خانه در محدوده قیمتی بین 200 تا 400 میلیون در بخش جنوبی تهران وجود دارد که به عنوان آپارتمان های خوش فروش و ارزان تهران شهره شده است. به طور مثال واحدی 65 متری و 24 سال ساخت در محله بهداشت منطقه 19 به قیمت 155 میلیون تومان به فروش رفت.
هرچند که فایل های مربوط به آپارتمان های متراژ پایین بسیار محدود و کمیاب می باشد اما متقاضیان با توجه به بودجه محدود خود به دنبال انتخاب و معامله این نوع واحدها برای سکونت و رهایی از پرداخت اجاره می باشند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.