آخرین اخبار از طرح مسکن اقساطی کارمندان دولت

آرش توکلی
1398/04/02
151
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین اخبار از طرح مسکن اقساطی کارمندان دولت

با افزایش قیمت خرید و فروش مسکن میزان معاملات به پایین ترین سطح خود رسیده و متقاضیان با بودجه های محدود خود قادر به انتخاب و خرید آپارتمان مودر نظر خود نمی باشند

با افزایش قیمت خرید و فروش مسکن میزان معاملات به پایین ترین سطح خود رسیده و متقاضیان با بودجه های محدود خود قادر به انتخاب و خرید آپارتمان مودر نظر خود نمی باشند. تسهیلات خرید خانه نیز به دلیل عدم افزایش قیمت ها، ناکار آمد شده و مردم تمایل چندانی به استفاده از وام بانکی ندارند. وزارت راه و شهرسازی در چند ماه اخیر در حال برسی و مشورت در خصوص روش های حمایت از متقاضیان مسکن و نحوه نظارت و ساماندهی بازار ملک و املاک می باشد. طرح هایی نظیر ساخت 400 هزار واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی، اعطای کارت اعتباری خرید مصالح به انبوه سازان، دریافت مالیات بر عایدی مسکن از مالکان خانه های خالی و طرح فروش اقساطی مسکن به کارمندان دولت از مهمترین برنامه های این وزارتخانه در راستای تحقق مسکن اجتماعی در سال 98 می باشد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح مسکن اقساطی برای کارمندان دولت خاطر نشان کرد: این پروژه با مشارکت دستگاه های اجرایی و در یک سطح فراگیر در کشور اجرایی خواهد شد تا کارمندان به محض شروع کار مبلغی را در صندوق پس انداز مسکن ذخیره و هزینه خرید خانه خود را در 15 سال پرداخت نمایند. محمد اسلامی با بیان این که برنامه های موثری در سال جاری برای کنترل و ساماندهی بخش املاک در نظر گرفته شده، افزود: این طرح در مرحله کارشناسی قرار دارد و پس از برسی جزییات آن به مرحله اجرایی خواهد رسید. پس از ابلاغ نیز تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف برای اجرای این برنامه منعقد خواهد شد.
وزیر مسکن با بیان شروع ساخت 140 هزار واحد مسکونی در آغاز تابستان از شرایط و تسهیلات ایجاد شده برای سازندگان سخن گفت و اولویت واگذاری این آپارتمان ها را برای مسکن اولی ها و جوانان عنوان کرد. در صورت تحقق وعده حمایت از انبوه سازان و در اختیار گذاشتن زمین و مصالح ساختمانی با قیمت مطلوب می توان پیش بینی کرد که بساز بفروش ها بار دیگر علاقه خود را برای همکاری و مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی جدید نشان می دهند و وضعیت ساخت و ساز  بهبود خواهد یافت.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.