تخفیف و تسهیلات ویژه برای نوسازی در بافت های فرسوده

آرش توکلی
1398/04/05
218
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تخفیف و تسهیلات ویژه برای نوسازی در بافت های فرسوده

به منظور نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و قدیمی دولت قصد دارد که تسهیلات ویژه و تخفیف هایی شامل هزینه انشعابات و زیر ساخت های مورد نیاز مسکن را به سازندگان اعطا کند

به منظور نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و قدیمی دولت قصد دارد که تسهیلات ویژه و تخفیف هایی شامل هزینه انشعابات و زیر ساخت های مورد نیاز مسکن را به سازندگان اعطا کند و با حمایت از مالکان خانه های کلنگی بخش ساخت و ساز را رونق دهد. معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح اهداف این وزارتخانه در راستای تحقق مسکن اجتماعی امید از ابلاغ واگذاری زمین های مازاد دستگاه های دولتی به منظور پروژه های بازآفرینی شهری خبر داد و خاطر نشان کرد با هماهنگی بانک مسکن امکان ثبت درخواست بهسازی و نوسازی برای متقاضیان فراهم شده و مردم با ثبت نام در این طرح امکان استفاده از تسهیلات و تخفیف های ویژه را خواهند داشت.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، سید محمد پژمان با تاکید بر اجرای طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی توسط دولت با مشارکت بخش خصوصی افزود: 100 هزار واحد مسکونی این طرح در مناطق ناکارآمد و مشارکت مالکان ساخته می شود و تاکنون متقاضیان به منظور اجرای این طرح استقبال چشم گیری داشته اند. انبوه سازان نیز با حمایت دولت و در اختیار گذاشتن زمین دولتی قادر به ساخت و ساز واحدهای مسکونی با هزینه تمام شده مناسب خواهند شد و ملزومات ساختمانی از قیبل میل گرد، سیمان و غیره با تخفیف ویژه به آن ها اعطا می شود.
در برخی از مناطق نیز هزینه پروانه ساختمانی از متقاضیان اخذ نمی شود و به صورت رایگان امکان ساخت و ساز وجود دارد، هم چنین وام ساخت متناسب با منطقه به متقاضیان اعطا و دولت مشوق های مختلفی را برای سازندگان پیش بینی نموده است. در صورت همکاری سازمان و ارگان های دولتی با وزارت راه و شهرسازی و در اختیار گذاشتن زمین بخش عمده ای از مشکلات سازندگان مرتفع خواهد شد زیرا مهمترین دلیل عدم علاقه به ساخت و ساز قیمت سرسام آور خرید زمین می باشد.
حال باید دید که آیا طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی در سال 98 به مرحله اجرایی و عملیاتی در خواهد آمد یا سنگ اندازی و مشکلات مختلف مانع از اجرای این طرح خواهد شد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.