برسی آخرین وضعیت معاملات مسکن در تهران

آرش توکلی
1398/05/07
269
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برسی آخرین وضعیت معاملات مسکن در تهران

در دو ماه گذشته سرعت افزایش تورم در بازار مسکن کاهش یافت و به دلیل ثبات در بازارهای موازی از جمله طلا و ارز سوداگری و قیمت گذاری نجومی در بخش فروش آپارتمان تعیدل شد.

در دو ماه گذشته سرعت افزایش تورم در بازار مسکن کاهش یافت و به دلیل ثبات در بازارهای موازی از جمله طلا و ارز سوداگری و قیمت گذاری نجومی در بخش فروش آپارتمان تعدیل شد. میزان خرید و فروش خانه های قدیمی و چند سال ساخت در بخش های جنوبی تهران با رونق همراه شد و آپارتمان های لوکس و بالای 100 متر در مناطق شمالی و مرکزی پایتخت بدون مشتری و تقاضا باقی ماند. مالکان و انبوه سازان نیز با مشاهده رکود و کاهش معاملات از قیمت های نجومی گذشته خود صرف نظر نموده و نرخ های جدید منصفانه تری را به مشتریان پیشنهاد دادند. اما محدود بودن فایل های فروش واحدهای مسکونی قیمت مناسب باعث شد که سوداگری و دلال بازی در نقل و انتقال این واحدها افزایش یافته و مردم جست و جوی بیشتری برای یافتن آپارتمانی  متناسب با بودجه خود داشته باشند.
به گزارش متراژ سامانه جست و جوی مسکن، بازار ملک و املاک در شرایطی رشد نیم درصدی ماهانه را در تیر ماه به ثبت رساند، که افزایش اندک را مدیون رشد نرخ آپارتمان مناطق جنوبی بود و تعرفه خرید خانه در بخش های مرکزی و شمالی با افت قیمت روبه رو شدند. طبق آمار رسمی منتشر شده بانک مرکزی در تیر ماه 98 قیمت خرید خانه در پایتخت به میانگین 13 میلیون و 350 هزار تومان رسید که نسبت به ماه گذشته تنها 4. درصد و در قیاس با ماه مشابه سال قبل 91 درصد رشد مشاهده می شود. ناکارآمدی تسهیلات مسکن، افزایش تورم و سوداگری در بازار املاک از مهمترین عوامل جهش قیمت مسکن بوده و در شرایط کنونی مردم با کاهش قدرت خرید به دنبال انتخاب و معامله آپارتمان های متراژ پایین در مناطق جنوبی و حاشیه تهران می باشند. کارشناسان پیش بینی می کنند تا پایان سال جاری به دلیل رکود و کاهش حجم معاملات نرخ خرید مسکن با کاهش روبه رو شود و متقاضیان با قیمت های مناسب تری موفق به انتخاب و خرید خانه مورد علاقه خود شوند.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.