اجاره بهای نجومی آپارتمان های لوکس در تهران!

الهه بهشتی
1398/09/23
450
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اجاره بهای نجومی آپارتمان های لوکس در تهران!

با توجه به بالا بودن باور نکردنی برخی اجاره ها، متقاضی این خانه ها آن قدر زیاد است که در مدت زمان کوتاهی معامله می شوند. برای مثال، یک ویلا در شهرک غرب با 20 میلیارد تومان ودیعه و 50 میلیون تومان اجاره ماهیانه، در عرض یک هفته معامله شد.

از مرداد ماه امسال، می توان گفت که قیمت خرید و فروش مسکن ثبات نسبی پیدا کرده اما نرخ اجاره، از آن پیروی نمی کند و روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. نکته ی قابل توجه این است که با توجه به بالا بودن باور نکردنی برخی اجاره ها، متقاضی این خانه ها آن قدر زیاد است که در مدت زمان کوتاهی معامله می شوند.
همان طور که می دانید، با افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید مردم آن قدر پایین رفته است که دیگر کمتر کسی می تواند به خرید خانه فکر کند. چراکه حتی قیمت یک آپارتمان کوچک، از چند برابر پس انداز یک کارمند بیشتر است. با این اوصاف، منطقی است که تقاضای اجاره مسکن افزایش پیدا کند. اما برخی اجاره های نجومی در تهران و میزان تقاضا برای چنین واحدهایی، نشان دهنده این است که حتی اقشار مرفه جامعه هم تصمیم گرفته اند به جای خرید خانه، سرمایه خود را جای دیگری مصرف کنند.
با مشاهده ی آگهی برخی از این واحدهای لوکس و گران قیمت، با مشاوران آن ها تماس گرفتیم اما در کمال تعجب، برخی از آن ها بازدید از ملک را منوط می کردند به ارسال اسکرین شات از موجودی حساب!

 

اجاره بهای خانه های لوکس در تهران تقریبا چقدر است؟

رهن کامل یک آپارتمان لوکس 400 متری و فول امکانات در شمال جردن، چیزی حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد. برای یک واحد با مشخصات مشابه در زعفرانیه، 2 میلیارد تومان مبلغ ودیعه و 70 میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است. با همین قیمت، یک آپارتمان 300 متری در الهیه آگهی شده است که متقاضیان زیادی هم دارد. 
گران ترین نمونه ای که دیدیم، مربوط به یک ویلای 3 طبقه در شهرک غرب می باشد که ودیعه آن 20 میلیارد و اجاره بهای ماهیانه آن 50 میلیون تومان تعیین شده بود که با وجود گران بودن، در عرض یک هفته معامله شد. 

این قیمت ها در حالی تعیین می شوند که اکثریت جامعه حتی توان پرداخت اجاره های چند میلیون تومانی را هم ندارند. با این حال امیدواریم با عملی شدن طرح هایی که در دست اجراست، روزی برسد که تمام مردم بتوانند بدون دغدغه، خانه مورد علاقه خود را بخرند یا اجاره کنند.
 

برچسب ها

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.