بازار داغ خرید مسکن توسط ایرانی ها از کشورهای همسایه

آرش توکلی
1397/05/11
167
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار داغ خرید مسکن توسط ایرانی ها از کشورهای همسایه

تبلیغات خیره کننده از خانه های زیبا و چشم نواز خارج از کشور، چشم اندازهای باشکوه رو به جنگل و دریا، دسترسی َآسان به مراکز خرید و اعطای حق اقامت. این ها مهمترین نکاتی می باشند که در برنامه های ماهواره ای به آن پرداخته می شود

تبلیغات خیره کننده از خانه های زیبا و چشم نواز خارج از کشور، چشم اندازهای باشکوه رو به جنگل و دریا، دسترسی َآسان به مراکز خرید و اعطای حق اقامت. این ها مهمترین نکاتی می باشند که در برنامه های ماهواره ای به آن پرداخته می شود تا ایرانی ها را به خرید ملک و املاک در خارج کشور بیشتر ترغیب کند.
با شروع سال جاری و افزایش تورم اقتصادی بازار مسکن دچار رکود و نابسمانی قیمت ها شد و به همین دلیل گرایش متقاضیان املاک به سمت خرید خانه از کشورهای همسایه سوق پیدا کرد، به طوری که در یک سال اخیر میزان خرید آپارتمان توسط ایرانی ها در کشورهای مجاور با رشد باور نکردنی 2 برابری مواجه شد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال خرید و فروش مسکن در کشور به نقل از شهروند، در حالی که به دلیل شرایط نابسمان اقتصادی، قدرت خرید مردم کاهش یافته، برخی از خریداران خانه برای معامله واحدهای مسکونی در کشورهای همسایه سر و دست می شکنند. طبق آمار منتشر شده از ترکیه، ایرانی ها امسال بیش از 3 برابر سال های گذشته اقدام به خرید خانه در این کشور نموده اند.
یکی از عواملی که موجب اشتیاق بیشتر مردم به خرید آپارتمان های خارجی شده، قیمت مقرون به صرفه و امکانات رفاهی کشورهایی از قبیل امارات و ترکیه می باشد.
در شرایطی که میانگین قیمت هر متر مربع ملک در پایتخت بیش از 7 میلیون و نیم می باشد، متوسط نرخ هر متر مربع واحدهای مسکونی در کشور امارت تنها در حدود 4 و نیم میلیون تومان است. البته تعرفه ملک و املاک در ترکیه و گرجستان تفاوت چشم گیری با قیمت ها در بازار مسکن ایران ندارد.
آیا مراحل اخذ اقامت با خرید خانه تسهیل می شود:
یکی از باورهای عمومی مردم این است که با خرید ملک در کشورهای همسایه اقامت دائم دریافت می نمایند، که در این باره مشاورین املاک نیز تبلیغات گسترده ای انجام می دهند، اما در اصل این اقامت اعطا شده موقت می باشد و  صرفا برای شخص خریدار اعتبار دارد، نه اعضای خانواده آن.
علاوه بر این موضوع، اقامت موقت اعطا شده باید هر سال تمدید شود و پس از 6 سال تمدید مستمر شاید اقامت دائم به صاحب ملک داده شود.
منبع : شهروند
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.