پیشنهاد ساخت مسکن 30 متری از سوی شهرداری تهران

آرش توکلی
1398/07/13
248
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیشنهاد ساخت مسکن 30 متری از سوی شهرداری تهران

در سال های اخیر دولت در خصوص طرح مسکن مهر و فشار اقتصادی ناشی از اجرای این طرح انتقاد کرده و وزیر سابق راه و شهرسازی هیچ گونه تلاشی برای ساماندهی واحدهای نیمه تمام این پروژه انجام نداد.

در سال های اخیر دولت در خصوص طرح مسکن مهر و فشار اقتصادی ناشی از اجرای این طرح انتقاد کرده و وزیر سابق راه و شهرسازی هیچ گونه تلاشی برای سازماندهی واحدهای نیمه تمام این پروژه انجام نداد. مهمترین برنامه دولت برای تامین سرپناه و خانه دار کردن مردم در دولت تدبیر و امید طرح مسکن اجتماعی نام گذاری شد، اما در چند سال اخیر هیچ گونه اقدامی برای اجرای این پروژه انجام نشد تا در سال جاری و با اعلام محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بخش خصوصی تولید 400 هزار واحد مسکونی دولتی آغاز شود. تامین زمین در این برنامه به عهده دولت و هزینه ساخت را انبوه سازان پرداخت خواهند کرد و با حمایت وزارت مسکن تخفیف ویژه ای برای خرید مصالح ساختمانی به سرمایه گذاران این طرح نیز ارائه خواهد شد.
به گزارش متراژ موتور جست و و جوی ملک و املاک، شهرداری تهران نیز به منظور رونق ساخت و ساز و تسهیل در خرید خانه برای مردم پیشنهاد طرح ساخت آپارتمان های 30 متری را هیئت دولت ارائه کرد که مورد استقبال مدیران دولتی قرار گرفت. این در شرایطی است که تا پیش از این ساخت خانه های کمتر از 40 متر در پایتخت ممنوع بود و هیچ گونه پروانه ساختی برای این نوع واحدها توسط شهرداری صادر نمی شد. جزییات این طرح نشان می دهد مالکیت این خانه ها به متقاضیان اعطا نمی شود و در اختیار شهرداری و دولت است و فقط برای مدت معلومی زوج های جوان می توانند در این خانه ها سکونت داشته باشند تا پس از ذخیره پس انداز و استفاده از تسهیلات مسکن قادر به خرید خانه شوند. برخی از کارشناسان معتقد اند در حال حاضر نیز تعداد خانه های خالی از سکنه از تقاضا بیشتر است اما به دلیل خرید خانه به عنوان کالای سرمایه ای توسط سرمایه گذاران بخش زیادی از واحدها بدون سرنشین باقی می ماند و با گذشت زمان و افزایش تورم، ارزش دارایی مالکان بیشتر می شود.
منبع: ایسنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.