آخرین وضعیت معاملات مسکن پایتخت در مرداد ماه

آرش توکلی
1398/05/17
235
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین وضعیت معاملات مسکن پایتخت در مرداد ماه

در حالی بیش از دو هفته از مرداد ماه سپری شده و روند نزولی نرخ دلار و طلا ادامه دارد، اما وضعیت خرید و فروش مسکن در تهران هم چنان با کساد و بی رونقی همراه است.

در حالی بیش از دو هفته از مرداد ماه سپری شده و روند نزولی نرخ دلار و طلا ادامه دارد، اما وضعیت خرید و فروش مسکن در تهران هم چنان با کساد و بی رونق همراه است. با وجود پیش بینی کارشناسان در خصوص افت نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان و بهبود حجم معاملات املاک تغییر خاصی مشاهده نشده و بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده هنوز میزان تقاضا در بخش مسکن افزایش نیافته و حجم نقل و انتقال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 78 درصدی روبه رو شده است. متقاضیان نیز به دلیل کاهش قدرت خرید و تورم اقتصادی در جست و جوی خانه های متراژ پایین و خوش قیمت در مناطق جنوبی و حاشیه تهران هستند اما به دلیل کمبود عرضه این فایل ها، میزان ثبت قراردادهای ملکی کاهش داشته و بخش زیادی از آگهی های ثبت شده مربوط به آپارتمان های متراژ بالا در شمال پایتخت می باشد.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، تازه ترین آمار از وضعیت خرید و فروش مسکن در تهران مربوط به 15 روز ابتدای مرداد 98 از افت 53 و 78 درصدی نقل و انتقال ملک به ترتیب در کل کشور و پایتخت حکایت دارد. میزان ثبت قراردادهای اجاره نیز به همین ترتیب 13 تا 22 درصد کاهش یافته است. هرچند که قیمت پیشنهادی مالکان و انبوه سازان تعدیل شده و برخی از فروشندگان نیز شرایط ویژه و مناسبی را برای متقاضیان ارائه می دهند ولی باز هم نرخ خرید خانه با بودجه مشتریان هم خوانی ندارد و تسهیلات بانکی نیز به دلیل سقف محدود و عدم پوشش دهی نمی تواند باعث بهبود توان مالی خریداران شود. کارشناسان پیش بینی می کنند با نزدیک شدن به ماه محرم و پایان تابستان باز هم شاهد افت معاملات مسکن و کاهش تقاضا در بازار اجاره نشینی باشیم اما در صورت کاهش مجدد نرخ دلار و اجرای برنامه هایی نظیر تولید 400 هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی میزان رکود کاهش یافته و وضعیت معاملات با بهبود نسبی همراه شود.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.