آیا اجرای طرح اقدام ملی باعث کاهش قیمت مسکن می شود

آرش توکلی
1398/06/11
722
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا اجرای طرح اقدام ملی باعث کاهش قیمت مسکن می شود

همزمان با شروع هفته دولت وزیر راه و شهرساز دستور آغاز طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی در راستای طرح اقدام ملی را صادر کرد. در گام نخست این برنامه قرار است بیش از 100 هزار آپارتمان در نقاط مختلف کشور با همکاری و مشارکت بخش خصوصی احداث شود.

همزمان با شروع هفته دولت وزیر راه و شهرساز دستور آغاز طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی در راستای طرح اقدام ملی را صادر کرد. در گام نخست این برنامه قرار است بیش از 100 هزار آپارتمان در نقاط مختلف کشور با همکاری و مشارکت بخش خصوصی احداث شود. محمد اسلامی هدف از اجرای این طرح را ایجاد مسکن ارزان قیمت برای مردم دانست و ابراز امیدواری کرد با تولید این واحدهای مسکونی بازار عرضه و تقاضای مسکن تعدیل شود و مردم با نرخ های مناسب و مقرون به صرفه امکان خرید خانه داشته باشند.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، هرچند که این پروژه در نگاه اول بسیار مورد استقبال کارشناسان و مردم قرار گرفته اما گروهی از منتقدان با مقایسه این طرح با مسکن مهر در خصوص مکان های احداث این واحدها و هم چنین امکانات زیر ساختی مانند مدرسه و بیمارستان در محل احداث این آپارتمان ها ابهاماتی دارند. کارشناسان بر این باور اند که دولت تدبیر و امید باید با بررسی نواقص طرح مسکن مهر، اشتباهات دولت گذشته را تکرار نکند و جوانب مختلف برای ساخت و ساز مسکن امید را در نظر بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان مشارکت و سرمایه پیش بینی شده برای تحقق این طرح گفت: حجم سرمایه گذاری در طرح اقدام ملی، 30 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که این امر باعث ایجاد فرصت شغلی برای 130 هزار نفر خواهد شد و بازار مسکن را به سمت رونق پیش خواهد برد. اسلامی هم چنین از تفاهم جدید با بانک مسکن خبر داد و خاطر نشان کرد: کلیه افرادی که در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده اند امکان خرید خانه از طرح اقدام ملی را خواهند داشت و شرایط ویژه ای برای تسهیل در خانه دار شدن متقاضیان پیش بینی شده است.
به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن نیز دولت اقدام به واگذاری زمین های رایگان و ارزان قیمت به انبوه سازان نموده که این موضوع باعث کاهش نرخ تمام شده مسکن برای متقاضیان خواهد شد. حال باید دید که آیا طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی در مرحله اجرایی با موفقیت همراه خواهد شد یا خیر.
منبع: تی نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.