افزایش آگهی های فروش فوری آپارتمان در بازار مسکن

آرش توکلی
1397/04/12
425
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش آگهی های فروش فوری آپارتمان در بازار مسکن

میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن همزمان با رشد قیمت خرید آپارتمان کاهش یافته، مشاوران املاک نیز در فایل های پیشنهادی خود غالبا خانه های با متراژ بیش از 100 متر را به خریداران پیشنهاد می دهند،

میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن همزمان با رشد قیمت خرید آپارتمان کاهش یافته، مشاوران املاک نیز در فایل های پیشنهادی خود غالبا خانه های با متراژ بیش از 100 متر را به خریداران پیشنهاد می دهند، اما متقاضیان خرید خانه به دلیل کاهش قدرت نقدینگی، علاقه مند به معامله واحدهای مسکونی کوچک متراژ هستند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش و اجاره آنلاین آپارتمان به نقل از دنیای اقتصاد، در هفته گذشته بیش از 4 نوع آگهی با عنوان (( فروش فوری آپارتمان)) در نیازمندی و فایل های کارشناسان املاک درج شده و به متقاضیان خرید واحدهای مسکونی پیشنهاد شد. این در حالی است که این خانه های فروش فوری تفاوت قیمت محسوسی با سایر املاک ندارند.
در سال جاری میزان تورم اقتصادی به بالاترین حد خود رسیده و افزایش قیمت ارز و سکه باعث گرانی بیش از حد متقاضیان مسکن و کاهش میزان معاملات شده، با این وجود صاحبان خانه حاضر به تخفیف برای فروش واحدهای مسکونی خود نیستتند و میزان ارائه تخفیف به حداقل رسیده است.
برخی با استفاده از کلمه فروش فوری خانه اقدام به درج آگهی و  اعمال قیمت پیشنهادی مناسب نموده اند.
گروه اول آگهی های فروش فوری آپارتمان، مربوط به آن دسته از واحدهای مسکونی می شود که صاحبان آنها به دلیل مهاجرت قصد فروش و دریافت پول نقد را دارند.
دومین دسته که از این نوع آگهی ها استفاده می کنند، مالکان واحدهای متراژ بالا و لوکس شمال تهران هستند که به علت  عدم استقبال متقاضیان و گرایش آنها به خرید واحدهای معمولی و با تعرفه مناسب اقدام به ارائه تخفیف و پیشنهاد قیمت فوق العاده می نمایند.
افرادی که در حین ساخت و ساز پروژه های مسکونی با مشکل کمبود بودجه مواجه شدند نیز خانه های خود را در فهرست فروش آپارتمان های فوری با قیمت مناسب قرار می دهند تا با سرعت بیشتری در بازار مسکن به فروش رود.
دسته چهارم نیز تنها با هدف بازار گرمی و جذب مشتری بیشتر اقدام به درج این آگهی ها می کنند، در صورتی که قیمت پیشنهادی آن ها با تعرفه های عادی بازار یکسان بوده و تنها از حربه تبلیغاتی برای جذب خریدار مسکن استفاده می نمایند.
منبع: اقتصاد آنلاین
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.