افزایش قیمت مسکن به حد نهایی خود رسیده است

آرش توکلی
1397/07/03
182
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قیمت مسکن به حد نهایی خود رسیده است

از بهمن ماه سال گذشته رونق به بازار مسکن پس از 5 سال دوباره بازگشت و میزان خرید و فروش آپارتمان و استفاده از تسهیلات بانکی رشد قابل توجهی یافت، اما با شروع سال جدید و همزمان با خروج آمریکا از برجام

از بهمن ماه سال گذشته رونق به بازار مسکن پس از 5 سال دوباره بازگشت و میزان خرید و فروش آپارتمان و استفاده از تسهیلات بانکی رشد قابل توجهی یافت، اما با شروع سال جدید و همزمان با خروج آمریکا از برجام و افزایش ناگهانی نرخ سکه و دلار بازار مسکن نیز تحت تاثیر قرار گرفت و تعرفه معاملات املاک به صورت روز افزون بالا رفت. بررسی به روز ترین تعرفه خرید هر متر مربع خانه در تهران نشان می دهد در 6 ماه گذشته تورم و گرانی در این حوزه به بیش از 60 درصد رسیده است و مردم نیز به دلیل کاهش قدرت خرید و عدم حمایت دولت قادر به خرید و رهن آپارتمان نمی باشند و عمدتا به سمت حاشیه شهرها و یا به مناطق جنوبی مهاجرت نموده اند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین املاک، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص آخرین وضعیت بازار ملک و املاک گفت : حوزه مسکن یک بخش تاثیر پذیر از مسائل خرد و کلان اقتصادی می باشد. تا قبل از سال 96 به دلیل رکود قیمت واقعی مسکن 30 درصد کاهش یافته بود اما از نیمه دوم سال 96 همزمان با رونق بازار و افزایش نقدینگی، سرمایه گذاری در بخش املاک افزایش یافت و جهش قیمت 60 درصدی پدید آمد.
علی چگینی هم چنین خاطر نشان کرد : طرح اخذ مالیات از خانه های بدون سکنه نیز که قرار بود برای حمایت از متقاضیان و ساماندهی آن ها صورت بگیرد، به دلیل حواشی زیاد اجرایی نشده و در صورت راه اندازی سامانه املاک و اسکان نظارت و کنترل بازار مسکن امکان پذیر خواهد بود.
او هم چنین افزود : با توجه به گرانی و کاهش میزان معاملات این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و مدیران اجرایی به منظور ساماندهی نرخ ها و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه باید بسته های حمایتی متنوعی پیش بینی نمایند.
منبع : شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.