بازگشت آرامش به بازار معاملات مسکن تهران

آرش توکلی
1398/07/06
214
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازگشت آرامش به بازار معاملات مسکن تهران

با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس میزان تقاضا برای خرید و فروش مسکن با کاهش چشم گیری روبه رو شده و بازار اجاره مسکن نیز دیگر متقاضی قابل توجهی ندارد. هرچند که در دو ماه اخیر نرخ ارز و طلا در بازارهای موازی کاهش یافته

با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس میزان تقاضا برای خرید و فروش مسکن با کاهش چشم گیری روبه رو شده و بازار اجاره مسکن نیز دیگر متقاضی قابل توجهی ندارد. هرچند که در دو ماه اخیر نرخ ارز و طلا در بازارهای موازی  کاهش یافته و تورم اقتصادی در مقایسه با روزهای ابتدایی سال افت قابل توجهی یافته اما باز هم نرخ های پیشنهادی تعدیل شده خرید و فروش مسکن با قدرت خرید مردم هم خوانی ندارد و به همین دلیل حجم معاملات با رشد مواجه نشد و سرمایه گذاران نیز علاقه زیادی به ساخت و ساز و حضور در بخش املاک ندارند. فایل های مربوط به فروش آپارتمان هم عمدتا مربوط به واحدهای بالای 100 متر در مناطق شمالی و مرکزی پایتخت می باشد که با وجود تعدیل قیمت این خانه ها و شرایط فروش ویژه باز هم متقاضیان قادر به تامین هزینه لازم برای معامله آن ها نمی باشند و تقاضایی برای خرید آن ها بسیار محدود می باشد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در شرایط کنونی محبوب ترین و پرفروش ترین واحدها مربوط به آپارتمان های متراژ کم در مناطق جنوبی تهران می باشد. متقاضیان با بودجه محدود خود به دنبال خرید خانه هایی با متراژ کمتر از 80 متر در مناطق جنوب و حاشیه شهر هستند اما میزان عرضه این فایل ها بسیار کمیاب است. به همین دلیل سوداگران و دلالان با آگاهی از نیاز مردم قیمت های خارج از عرفی را برای فروش این آپارتمان ها پیشنهاد می دهند تا سود بیشتری به جیب بزنند. دولت و مجلس با مشاهده وضعیت پر التهاب مسکن تصمیم گرفتند تا طرح مسکن ملی با هدف تولید 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور با مشارکت بخش خصوصی را اجرا کنند تا بخشی از مشکلات مردم برطرف شود و خانوارها با شرایط بهتری موفق به خرید خانه شوند. در صورت تحقق این برنامه و اجرای صحیح آن کارشناسان پیش بینی می کنند تا بار دیگر بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود.
منبع: شهر خبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.