برای خرید خانه تا چه زمانی صبر کنیم؟

الهه بهشتی
1398/08/07
293
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای خرید خانه تا چه زمانی صبر کنیم؟

طبق پیش بینی هایی که پیش از این نیز شده بود، کاهش قیمت مسکن تا شب عید ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد نیمه دوم زمستان مناسب‌ترین زمان برای خرید خانه باشد.

محرم و صفر به پایان رسیده و حالا سوال اصلی خریداران مسکن این است که بهترین زمان برای خرید خانه چه زمانی است؟ طبق پیش بینی هایی که پیش از این نیز شده بود، کاهش قیمت مسکن تا شب عید ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد نیمه دوم زمستان مناسب‌ترین زمان برای خرید خانه باشد.
پیش بینی های گذشته بازار مسکن حاکی از این بود که با پایان محرم و صفر، بازار مسکن از رکود خارج شده و اوضاع برای خرید خانه هموار خواهد شد. تقریبا تمام کارشناسان مسکن معتقدند که قیمت مسکن محکوم به کاهش است اما باید دید که این کاهش قیمت ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. در خبر امروز به نظرات یکی از کارشناسان مسکن در رابطه با روند کاهش قیمت مسکن و بهترین زمان برای خرید و فروش مسکن خواهیم پرداخت.
حسین محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران، با بیان این که گرانی مسکن پدیده جدیدی نیست، در رابطه با تورم اخیر مسکن گفت: " ما نمونه ای از تورم شدید مسکن را  در سال های 64 و 65 نیز تجربه کرده بودیم اما در آن زمان، 30 تا 40 درصد برگشت قیمت داشتیم و سال بعد قیمت ها پایین آمد. اما در حاضر با یک افزایش 200 درصدی رو به رو هستیم که من بعید می دانم بیش از 20 درصد برگشت قیمت داشته باشیم. "

 

بهترین زمان برای خرید خانه چه زمانی است؟

حسین محتشم در ادامه صحبت های خود افزود: " بدیهی است که بازار مسکن در رکود به سر می برد و علت آن پایین بودن توان خرید مردم است. این رکود باعث می شود که قیمت ها پایین بیایند و من پیش بینی می کنم که این پایین آمدن قیمت ها تا شب عید ادامه داشته باشد؛ البته به شرطی که شرایط اقتصادی در همین وضعیت باقی بماند و قیمت دلار بالا نرود. "
وی ادامه داد: " قیمت مسکن 200 درصد افزایش یافته است و با توجه به این عدد، احتمال می دهم که طی سه الی چهار ماه دیگر همچنان شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم و این کاهش قیمت ها تا 20 درصد ادامه خواهد داشت اما بعید می دانم بیشتر از آن ادامه پیدا کند. "

 

رکود مسکن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

این کارشناس مسکن در رابطه با رکود بازار مسکن معتقد است که این رکود تا نیمه دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن شاهد رونق در بازار مسکن خواهیم بود.
محتشم علت این پیش بینی خود را این گونه بیان کرد: " از آن جا که تورم سالانه اتفاقی است که معمولا در ایران رخ می دهد، همیشه کسانی وجود دارند که به هر نحوی تلاش خواهند کرد که خانه بخرند چون می دانند سال بعد قیمت ها بالاتر می رود. "

با توجه به پیش بینی های کارشناسان مسکن، به نظر می رسد که بهترین زمان برای خرید خانه، نیمه دوم زمستان است. البته باید دید که این پیش بینی ها به واقعیت می پیوندند یا خیر.
 

برچسب ها

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.