بررسی معاملات مسکن تهران در مهر ماه 98

آرش توکلی
1398/07/17
368
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی معاملات مسکن تهران در مهر ماه 98

با پایان یافتن فصل داغ نقل و انتقال مسکن و شروع مهر ماه حجم خرید و فروش املاک در تهران با کاهش چشم گیری روبه رو شده و فایل های ارائه شده در مشاورین املاک بدون مشتری باقی مانده است.

با پایان یافتن فصل داغ نقل و انتقال مسکن و شروع مهر ماه حجم خرید و فروش املاک در تهران با کاهش چشم گیری روبه رو شده و فایل های ارائه شده در مشاورین املاک بدون مشتری باقی مانده است. هرچند که در روزهای پایانی شهریور قیمت های پیشنهادی توسط مالکان تعدیل شد و شرایط ویژه ای برای فروش املاک به متقاضیان پیشنهاد شد ولی به دلیل محدودیت قدرت مالی مردم میزان معاملات رشد نکرد و تنها بازار خرید آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت رونق گرفت. بر اساس آمار منتشر شده محبوب ترین فایل ها در مشاورین املاک مربوط به آپارتمان های کم متراژ ( کمتر از 70 متر مساحت) می باشد، اما تعداد فایل های این واحدها بسیار محدود عرضه شده و عمده آگهی های ثبت شده برای فروش به آپارتمان های لوکس شمال تهران اختصاص دارد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، کاهش نرخ دلار از یک سو و افت تعداد معاملات از سوی دیگر دست به دست هم داده اند تا این روزها دیگر تقاضای سوداگری مهیا نباشد و انگیزه ای هم برای تقاضای سوداگری دیده نشود. این در حالی است که در سال گذشته قیمت گذاری نجومی و سوداگری به مهمترین مشکل و دغدغه مشتریان تبدیل شده بود و روند خرید و فروش مسکن به دلیل دلال بازی و ارائه نرخ های نجومی با اختلال مواجه بود، اما در شرایط کنونی به دلیل عدم تقاضا سوداگری به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. میانگین قیمت مسکن در تهران بر اساس اعلام بانک مرکزی در شهریور ماه به 12 میلیون و 660 هزار تومان در هر متر مربع رسید، که این رقم در مقایسه با تیر و مرداد ماه سال جاری به ترتیب 2.4 و 2.8 درصد کاهش یافته است. اما نرخ خرید مسکن در تابستان سال 98 در قیاس با مدت مشابه 4 سال قبل بیش از 208 درصد رشد داشته و به همین دلیل خرید و فروش املاک افت یافته و بازار مسکن به سمت رکود هدایت می شود.
منبع: مهر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.