تاثیر تورم اقتصادی بر قیمت مسکن

آرش توکلی
1397/04/09
282
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیر تورم اقتصادی بر قیمت مسکن

رصد شرایط فعلی بازار مسکن نشان می دهد؛ در حال حاضر کمتر کسی به سرمایه گذاری در این بازار تمایل دارد.کاهش سرعت رشد خرید و فروش واحدهای مسکونی و تقاضای سوداگری باعث افت معاملات ملک و املاک گشته و متقاضیان مسکن

رصد شرایط فعلی بازار مسکن نشان می دهد؛ در حال حاضر کمتر کسی به سرمایه گذاری در این بازار تمایل دارد.کاهش سرعت رشد خرید و فروش واحدهای مسکونی و تقاضای سوداگری باعث افت معاملات ملک و املاک گشته و متقاضیان مسکن نیز با مشاهده این وضعیت به سمت خرید ارز و سکه هدایت شده اند.
به گزارش متراژ سامانه ثبت قراداد آنلاین معاملات مسکن به نقل از اقتصاد آنلاین، میزان نقل و انتقال آپارتمان های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه 1397 به 14.9 هزار رسیده که در مقیاس با اردیبهشت ماه 22.1 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 3.1 درصد کاهش داشته است.
عدم ثبات قیمت ها و خروج آمریکا از برجام از یک سو و افزایش بی سابقه قیمت سکه و ارز از سوی دیگر باعث ایجاد تورم اقتصادی و بی ثباتی بازار مسکن شده، مردم نیز به دلیل کاهش ارزش پول ملی و نقدینگی، امکان حضور و خرید خانه را ندارند و دلالان املاک با هدف افزایش سرمایه خود حاضر به فروش واحدهای مسکونی با قیمتی منصفانه نیستند.
فاطمه اکبرخانی در خصوص وضعیت بازار املاک معتقد است : همزمانی فصل داغ اجاره نشینی با تعطیلات خرداد و افزایش قیمت نجومی سکه باعث کاهش تمرکز مردم برای خرید خانه شده و در صورت استمرار ناپایداری تعرفه ها، مسکن به سمت رکورد مجدد پیش روی می کند.
این کارشناس مسکن از عدم ثبات اقتصادی و میزان تورم اقتصادی انتقاد کرد و افزود: عوامل روانی و هیجانات سایر بازارها شتاب قیمت ها را تشدید کرده و باعث کاهش قدرت خرید آپارتمان توسط اقشار کم درآمد گشته است.
او در خصوص افزایش اجاره بها همزمان با شروع تابستان و فصل جا به جایی مستاجران نیز خاطر نشان کرد: میزان تعرفه اجاره خانه متاثر از رشد قیمت مسکن و تورم بازارهای موازی افزایش یافته و مالکان واحدهای مسکونی نیز به دلیل تامین هزینه های خود، اقدام به اخذ اجاره های سنگین از مردم می نمایند.
منبع: اقتصاد آنلاین
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.