تولید مسکن استیجاری باید در دستور کار دولت قرار گیرد

آرش توکلی
1397/05/24
137
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تولید مسکن استیجاری باید در دستور کار دولت قرار گیرد

بازار مسکن طی ده سال اخیر شرایط پایداری نداشته و همواره با طرح ها و سیاست های غلط مدیران دولتی به رکود و نابسمانی رسیده است.

بازار مسکن طی ده سال اخیر شرایط پایداری نداشته و همواره با طرح ها و سیاست های غلط مدیران دولتی به رکود و نابسمانی رسیده است. دولت نهم که با شعار طرح مسکن اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی با حجم زیاد کرد، که عدم پیش بینی سازوکارهای اجرایی باعث بروز مشکلات فراوانی در اجرای طرح مسکن مهر شد. وزارت راه و شهرسازی نیز تنها به تعداد ساخت آپارتمان ها توجه می کرد و کیفیت خانه های ساخته شده مورد اغفال قرار گرفت.
در دولت یازدهم نیز تنها به انتقاد از سیاست های دولت قبلی پرداخته شد و طرح مسکن امید که به عنوان اصلی ترین شعار در حوزه مسکن مطرح شد، تنها در حد وعده باقی ماند تا متقاضیان مسکن با مشکلات عدم تحویل واحدهای ثبت نامی مسکن مهر و تامین سرپناه برای خانواده خود مواجه شوند.
بازار مسکن گویا  قصد خروج از رکود را ندارد و با توجه به افزایش نرخ سکه و طلا، روزهای خوبی را سپری نمی کند. مسئولان نیز یک روز از وجود 5 میلیون خانه خالی و بدون سکنه گلایه می کنند و روز بعد از وضعیت گرانی و اجاره نشینی انتقاد می نمایند، اما از برنامه و طرح کنترلی برای آرامش بازار مسکن در شرایط کنونی خبری نیست.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن به نقل از دنیای اقتصاد، نایب رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران در خصوص ناپایداری قیمت ها در بازار مسکن و کاهش قدرت خرید خانه توسط مردم، گفت : در حال حاضر بهترین راهکار برای ساماندهی بازار املاک ، تولید مسکن استیجاری توسط دولت است که البته این طرح از مجلس هفتم مطرح شد و نمایندگان موافق اجرای آن می باشند.
در کلان شهرها وضعیت قیمت ها رو به رشد است و طی 6 ماه گذشته تعرفه خرید و فروش هر متر مربع آپارتمان تا سقف 50 درصد افزایش یافته است.
حال باید دید که دولت با اجرای طرح هایی از جمله اخذ مالیات از مالکان خانه های خالی و قانون حمایت از اجاره نشین ها می تواند بازار مسکن را کنترل نماید یا خیر.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.