دلیل افزایش آگهی های پیش فروش آپارتمان در تهران

آرش توکلی
1398/06/20
274
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلیل افزایش آگهی های پیش فروش آپارتمان در تهران

با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل تابستان و کاهش معاملات مسکن در پایتخت بازار پیش فروش واحدهای مسکونی در دست ساخت رونق گرفته و سازندگان با درج آگهی های پیش فروش با شرایط ویژه قصد معامله خانه های در حال ساخت خود دارند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل تابستان و کاهش معاملات مسکن در پایتخت بازار پیش فروش واحدهای مسکونی در دست ساخت رونق گرفته و سازندگان با درج آگهی های پیش فروش با شرایط ویژه قصد معامله خانه های در حال ساخت خود دارند. این واحدها در شرایط کنونی با قیمت نوسازهای فروش رفته، عرضه می شود و بر اساس اعلام مشاورین املاک در صورتی که بین قیمت پیش فروش و قیمت نوسازهای فروش رفته فاصله معناداری مشاهده نشود، متقاضیان علاقه ای به خرید نشان نخواهند داد و بار دیگر بازار مسکن به سمت رکود هدایت خواهد شد. این در حالی است که هم اکنون حجم قابل توجهی از فایل های مربوط به آپارتمان آماده فروش بدون مشتری باقی مانده و در اصل در شرایط فعلی خریداری برای آن ها وجود ندارد اما باز هم بساز بفروش ها آگهی های زیادی برای پیش فروش واحدها منتشر کرده اند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، با کاهش قدرت خرید مردم و ناکارآمدی سقف تسهیلات مسکن، مردم بیشتر به دنبال انتخاب و خرید آپارتمان های کم متراژ می باشند و بازار خرید و فروش واحدهای زیر 90 متر ورنق گرفته اما میزان عرضه این واحدها با تقاضا هم خوانی ندارد و عمده آگهی های فروش مسکن مربوط به خانه های لوکس و بزرگ متراژ در شمال تهران می باشد به همین دلیل حق انتخاب مشتریان محدود شده و سوداگری در بخش فروش این واحدها افزایش یافته است. سازندگان با مشاهده این وضعیت، آگهی های پیش فروش آپارتمان های نقلی در مناطق جنوبی پایتخت را منتشر کرده و قصد دارند با این تکنیک نقدینگی لازم برای اتمام پروژه های مسکونی خود را تامین کنند و تا پایان سال واحدهای ساخته شده را به خریداران تحویل دهند.
با وجود این که در شرایط کنونی به دلیل بروز ثبات و آرامش نسبی در بازار ارز، سرعت افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز کاهش یافته اما سازنده ها برای فرار از تورم احتمالی آتی در هزینه ساختمانی ترجیح می دهند با پیش فروش بخشی از واحدها، منابع مالی برای خرید ملزومات ساختمانی را محیا سازند تا در صورت بروز گرانی مجدد دچار ضرر و کاهس سرمایه نشوند.
منبع: شهر خبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.