رشد نامتعارف و غیر منطقی قیمت مسکن در کلان شهرها

آرش توکلی
1397/04/25
273
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشد نامتعارف و غیر منطقی قیمت مسکن در کلان شهرها

یکی از وظایف مهم دولت ها تامین مسکن و ساخت واحدهای آپارتمانی برای آحاد مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه می باشد. طرح مسکن اجتماعی در دولت تدبیر و امید توسط رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی مطرح شد

یکی از وظایف مهم دولت ها تامین مسکن و ساخت واحدهای آپارتمانی برای آحاد مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه می باشد. طرح مسکن اجتماعی در دولت تدبیر و امید توسط رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که، در این پروژه 7 برنامه ای، دولت برای خانه دار کردن دهک اول و دوم جامعه بسته های حمایتی و تسهیلاتی را فراهم می سازد.
طی چند ماه گذشته وضعیت بازار ملک و املاک مانند بازارهای موازی از جمله دلار و سکه با افزایش قیمت سرسام آور روبه رو گشته و این موضوع باعث نگرانی اقشار متوسط جامعه که قصد خرید آپارتمان های متراژ پایین را دارند، شده است.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال خرید و فروش آنلاین واحدهای مسکونی به نقل از دنیای اقتصاد، نایب رییس اول اتحادیه املاک کشور درباره دلایل رشد تعرفه نقل و انتقال مسکن گفت : بازارهای موازی و تورم اقتصادی باعث ایجاد رقابت و گرانی نرخ، در بازار مسکن شده است. این رشد قیمت در کلان شهرها بیشتر بوده و سبب ایجاد حباب قیمت ها در حوزه ملک و املاک گردیده است.
حسام عقبایی خاطر نشان کرد: رشد نامتوازن و بی دلیل تعرفه خریدو فروش مسکن در شهرهای بزرگ ، هم چنین عدم وجود توازن میان عرضه و تقاضا و افت 40 درصدی ساخت و ساز خانه باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است و به دلیل کمبود فایل مورد تقاضای خریداران آپارتمان قیمت های غیر عادلانه ای توسط مالکان درخواست می گردد.
این کارشناس اقتصادی افزود : بخش عمده سوداگری در زمینه افزایش قیمت ملک و املاک توسط نهادهای دولتی صورت می پذیرد، بانک ها و موسسات اعتباری و برخی از شرکت های وابسته به دولت به سرمایه گذاری در حوزه مسکن روی آورده و تعرفه های خارج از عرف و بالایی را برای واحدهای مسکونی ساخته شده، مطالبه می نمایند.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.