رونق بازار مسکن با افزایش صدور پروانه های ساختمانی

آرش توکلی
1397/02/27
195
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رونق بازار مسکن با افزایش صدور پروانه های ساختمانی

در چند ماه اخیر آمار صدور پروانه های ساختمانی افزایش یافته است و سرمایه گذاران و انبوه سازان مسکن نسبت به ماه های پایانی سال 1396 بیشتر اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی نموده اند. به گزارش متراژ، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : صادر شدن تعداد مبایعه نامه ها ، افزایش ارزش آن ها و رشد صدور پروانه واحدهای مسکونی بیانگر فعال شدن و رونق بازار مسکن می باشد.

در چند ماه اخیر آمار صدور پروانه های ساختمانی افزایش یافته است و سرمایه گذاران و انبوه سازان مسکن نسبت به ماه های پایانی سال 1396 بیشتر اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی نموده اند.
به گزارش متراژ، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: صادر شدن تعداد مبایعه نامه ها، افزایش ارزش آن ها و رشد صدور پروانه واحدهای مسکونی بیانگر فعال شدن و رونق بازار مسکن می باشد.
حامد مظاهریان هم چنین افزود: قیمت مسکن متاثر از عواملی همچون عرضه و تقاضا، میزان سود بانکی، تعرفه دلار و تورم است و پیش بینی می شود رونق بازار مسکن که از ابتدای سال 1397 آغاز شده تا 6 ماه آینده ادامه داشته باشد.
این کارشناس در خصوص قیمت و میزان تاثیر گذاری تورم در حجم معاملات مسکن نیز خاطر نشان کرد: تعرفه خرید و فروش مسکن کمی بیشتر از نرخ تورم می باشد و با پایداری قیمت در بازار ملک و املاک میزان سرمایه گذاری و رونق این بازار بیشتر خواهد شد .
با مقایسه قیمت نقل و انتقال ملک و املاک در سال گذشته و سال جدید می توان به این نکته اذعان داشت که قیمت خرید واحد مسکونی با میانگین رشد 30 درصدی، به 5 میلیون و 300 هزار تومان در شهر تهران رسیده و شاخص اجاره بهای خانه در پایتخت نسبت به فروردین سال گذشته 9.3 درصد افزایش داشته است.
میزان افزایش قیمت ها در بازار مسکن همزمان با افزایش قیمت سکه و طلا باعث کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن شده است و دولت با تدبیر سیاست های لازم می بایست تورم را کنترل نماید.

منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.