رکود در خرید و فروش آپارتمان های لوکس شمال تهران

آرش توکلی
1398/03/27
380
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رکود در خرید و فروش آپارتمان های لوکس شمال تهران

در حالی که تنها چند روز به شروع فصل تابستان باقی مانده اما هنوز رونق و فعالیت متقاضیان به منظور انتخاب و خرید آپارتمان مورد نظر شروع نشده و

در حالی که تنها چند روز به شروع فصل تابستان باقی مانده اما هنوز رونق و فعالیت متقاضیان به منظور انتخاب و خرید آپارتمان مورد نظر شروع نشده و مردم هم چنان در انتظار تعدیل قیمت ها و ثبات در این بخش هستند. هرچند که در ماه گذشته نرخ ارز و طلا با کاهش همراه شده ولی نرخ خرید هر متر مربع مسکن هم چنان روند صعودی داشته و سوداگران اجازه نرخ گذاری معقول به مالکان و انبوه سازان را به دلیل کسب سود بیشتر نمی دهند.
به گزارش متراژ پورتال جامع خرید و فروش مسکن، بر اساس آخرین گزارش میدانی از بازار ملک و املاک پایتخت، معاملات مسکن در تهران 61 درصد کاهش یافته و رکود در واحدهای بالای 80 متر مربع و اصطلاحا آپارتمان های لوکس شمال تهران شدید تر است. بالغ بر 80 درصد آگهی های فروش نیز در فضای مجازی مربوط به خانه های شمال تهران می باشد و فایل های آپارتمان های 50 تا 70 متر مربع در مناطق پر تقاضا بسیار محدود ارائه شده و این نوع واحدها در کمتر از یک روز به فروش می رسد. در شرایط کنونی تقاضا با توجه به بودجه مردم بیشتر به سمت خانه های متراژ پایین وجود دارد، اما فایل های ارائه شده در این دسته بسیار محدود می باشد. واسطه های ملکی نیز با آگاهی از نیاز مردم قیمت های غیر منطقی و سرسام آوری را برای فروش آپارتمان های کوچک پیشنهاد می دهند و این موضوع باعث نارضایتی و کاهش حجم معاملات در بازار مسکن پایتخت شده است.
آپارتمان های لوکس شمال تهران نیز هنوز از رکود شش ساله خلاص نشده و از نیمه دوم سال 96 که به علت نوسانات نرخ ارز ، هجوم تقاضا به سمت خرید خانه آغاز شد و معاملات حدود 2 درصد رشد یافت اما این حجم خرید و فروش نیز باعث خروج رکود مسکن در شمال تهران نشد و فایل های این منطقه بیش از 2 سال بدون مشتری در مشاورین املاک باقی مانده است.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.