ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانه ‌اولی ‌ها

آرش توکلی
1397/06/25
316
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانه ‌اولی ‌ها

خانه اولی ها در سال جاری با مشکل افزایش قیمت ها در بازار مسکن روبه رو شدند و آمار خرید آپارتمان با وام صندوق یکم در شهر تهران تحت تاثیر گرانی و کمبود خانه های کوچک متراژ، به پایین ترین سطح خود رسیده است.

خانه اولی ها در سال جاری با مشکل افزایش قیمت ها در بازار مسکن روبه رو شدند و آمار خرید آپارتمان با وام صندوق یکم در شهر تهران تحت تاثیر گرانی و کمبود خانه های متراژ پایین، به پایین ترین سطح خود رسیده است. در شرایط کنونی متقاضیان مسکن با استفاده از سقف تسهیلات بانکی تنها می توانند 20 درصد از کل هزینه خرید ملک را تامین کنند که به همین دلیل میزان خرید و فروش مسکن با افت 40 درصدی در تابستان مواجه شده است.
دولت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در راستای تامین مسکن برای اقشار متوسط و خانه اولی ها قصد ساخت 50 هزار آپارتمان برای زوج های جوان را دارد و در همین زمینه کلنگ زنی طرح مسکن اجتماعی در شهر پرند آغاز شد و امکان پیش خرید این واحدها برای مسکن اولی ها محیا گردیده است.
به گزارش متراژ سامانه آنلاین خرید و فروش مسکن به نقل از دنیای اقتصاد، فاز اول ساخت 50 هزار واحد مسکن مشارکتی برای زوج های جوان و خانه اولی ها در حومه شهرهای بزرگ با کلنگ زنی 3 هزار آپارتمان در شهر جدید پرند کلید خورد و با تصمیم وزارت راه و شهرسازی و استاندار تهران مقرر گردید این طرح به صورت آزمایشی اجرا شود ود در صورت موفقیت و پس از بررسی آزمون و خطاهای احتمالی در شهرهای بزرگ دیگر نیز عملیاتی شود.
طبق این طرح، این خانه ها بر خلاف آپارتمان های مسکن مهر که مختص اقشار فقیر احداث و واگذار می شد، به طبقه متوسط جامعه اختصاص می یابد که با همکاری بانک ها در زمان موعد پرداخت وام مسکن یکم، متقاضیان واحدهای مسکونی خود را تحویل می گیرند.
در این طرح 3 هزار واحد مسکونی ویلایی، بیش از 2 طبقه نخواهد بود و متراژ این خانه ها حدود 250 متر مربع خواهد بود.
حال باید دید که دولت با این برنامه جدید آیا می تواند بخشی از اقشار متوسط جامعه را خانه دار کند و باعث کنترل و ثبات قیمت ها در بازار مسکن شود یا خیر.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.